Beogradski metro je jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji, čiji je cilj da se unapredi javni prevoz i smanje saobraćajne gužve u glavnom gradu. Nakon obilaznice, metro je sledeći važan korak, koji predstavlja ekološki prihvatljiv način prevoza, čime se značajno doprinosi smanjenju zagađenja i unapređenju kvaliteta života građana. Prva linija metroa je trenutno u izgradnji.
Kako stoji na sajtu preduzeća, prva faza Linije 1 beogradskog metroa biće povezana sa postojećim linijama BG voza na Pančevačkom mostu i imaće veze sa dve buduće linije BG voza. U blizini stanice Železnik planiran je park-and-ride objekat, dok će reorganizacija tramvajskih i autobusnih linija dovesti do formiranja dva autobusna terminala – novog u Železniku i rekonstruisanog terminala na Pančevačkom mostu. Duž trase će biti sedam postojećih tramvajskih stanica, kao i tri nove planirane stanice. Prva faza Linije 1 obuhvata približno 15 kilometara i ima 15 stanica.
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka zaštite životne sredine, prisustvovala je prezentaciji kapitalnog projekta izgradnje metroa u Beogradu, naglasivši značaj ovog projekta za grad i državu. Kako je istakla, izgradnja metroa se odvija prema planu i u skladu sa najvišim standardima zaštite životne sredine. Poseban akcenat je stavljen na radove na prvoj fazi izgradnje prve linije i depou u Makišu, kako je saopšteno na sajtu Ministarstva zaštite životne sredine.
Pročitajte još:
- Udeo električnih automobila u Nemačkoj blizu proseka za EU
- Volvo ipak neće proizvoditi isključivo EV od 2030. godine?
- Kompanije u EU kaskaju u elektrifikaciji za privatnim sektorom
Resorna ministarka je izrazila zadovoljstvo napretkom radova, dodajući da je važno što će Beograd dobiti modernu infrastrukturu sličnu onoj u evropskim metropolama. Realizacija projekta će, prema njenim rečima, smanjiti saobraćajno zagađenje i unaprediti kvalitet života u gradskim zonama, s obzirom na potencijalnu uštedu vremena i finansija.
Ministarstvo zaštite životne sredine već je dalo saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu za prvu fazu projekta, koja sadrži mere zaštite za vode, zemljište, vazduh i biodiverzitet duž trase metroa. Osim toga, izrađena je i šira studija koja uključuje i procenu uticaja na društvo, kako bi se osigurali najbolji uslovi za građane.