Kompanije u EU kaskaju u elektrifikaciji za privatnim sektorom

Foto-ilustracija: Pixabay

Elektrifikacija drumskog saobraćaja, jedna od glavnih tema Evrope, jeste veliki deo sveukupne tranzicije koja se odvija. Evropska unija nalazi se na čelu ove transformacije.

Ipak, dok privatni sektor sve više prihvata električna vozila kao alternativu vozilima na dizel i benzin, kompanije zaostaje u ovom procesu, iako imaju presudnu ulogu. Prema najnovijim podacima Dataforce-a za prvu polovinu 2024. godine, razlika u usvajanju električnih vozila između privatnog i korporativnog sektora EU vrlo je očigledna. 

Podaci pokazuju da je 13,8 odsto svih novih privatnih registracija automobila u EU okrenuto električnim vozilima (BEV), dok je taj procenat za kompanije niži i iznosi samo 12,4 odsto. Ovo se može činiti kao mala razlika, ali s obzirom na to da preduzeća registruju čak 60 odsto svih novih automobila u EU, ovaj zaostatak ima veće posledice nego što se čini, navodi Transport&Environment. 

Pročitajte još:

Najveći problemi, kako se navodi, beleže se na najvećim evropskim tržištima – Nemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španiji. U ovim zemljama vidljiv je pad u kupovini električnih vozila tokom prve polovine 2024. godine u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok je privatni sektor, uprkos određenim izazovima, beležio rast. U Nemačkoj, koja je najveće automobilsko tržište u Evropi, korporativno usvajanje e-vozila i dalje ne prati korake privatnog sektora, koji je pored svega osetio i ozbiljan pad zbog smanjenja subvencija za privatne kupce.

Poljska je kako navodi Transport&Environment, drugačiji slučaj, s obzirom da je tržište službenih automobila stagniralo, dok su privatne registracije doživele značajan pad u prvoj polovini 2024. godine. Ipak, Belgija se izdvaja kao jedini pozitivan primer, gde su korporativni automobili postali predvodnici u elektrifikaciji.

Belgijski uspeh može se pripisati fiskalnim merama koje su počele sa postepenim ukidanjem poreskih olakšica za vozila na fosilna goriva, čime su kompanije bile podstaknute da pređu na električna vozila.

S obzirom na to da službeni automobili u EU imaju niz poreskih povlastica, uključujući olakšice za poslodavce i zaposlene, očekivanja su veća.  Ipak, postoji tržišni neuspeh u usvajanju električnih vozila u korporativnom sektoru, što kako se objašnjava, nije prvi put, već je prisutan tri godine, što ukazuje da su potrebne promene.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti