Kompanija „Opel“ obeležila je veliki jubilej, 125 godina postojanja, a automobile koje su plasirali tokom celog životnog veka, razvijali su u naprednije varijante i dostigli svoj konačni cilj – da od 2028. godine proizvodi samo električna vozila.
Proslavu jubileja iskoristili su da predstave na koji to način planiraju da se pozicioniraju za elektrifikovanu automobilsku budućnost. Više od 7.000 posetilaca koji su doputovali u Riselshajm, imalo je priliku da iz prve ruke iza kulisa vidi kako „Opel“ kombinuje automobilsku tradiciju sa održivom budućnošću. Tokom dana otvorenih vrata posetioci su mogli da uživaju u vožnji sa Opel Corsa Rally Electric, a Opel Grandland i novi Opel Frontera imali su svoju javnu premijeru.
Jubilej „Opela“ pokazao da je da se ne zaustavljaju u novim idejama, pa su predstavljeni planovi za projekat “grEEn-campus”, novo globalno sedište „Opela“ i buduće sedište Stellantisa (njihove matične kuće) u Nemačkoj.
Ovaj prostor će potrebe za električnom energijom zadovoljiti iz obnovljivih izvora energije. Preko krovova će biti postavljen fotonaponski sistem sa oko 7.000 panela. Kako bi bili kompanija sa nultom neto emisijom ugljenika, koristiće efikasne tehnologije toplotne pumpe, dok će zelene površine biti navodnjavane kišnicom kako bi se smanjila potrošnja vode.
Pročitajte još:
- Slovenija: Od 2026. počinje proizvodnja jeftinih električnih vozila
- Počinje proizvodnja električne „pande“ u Srbiji
- Razvijen punjač za električne automobile na sunčevu svetlost (VIDEO)
„Projekat „grEEn-campus“ u Riselshajmu deo je naše posvećenosti korporativnoj društvenoj i ekološkoj odgovornosti u Stellantis-u. Sa ovim projektom, naš pristup ide daleko izvan radnog mesta: želimo da izumimo radne prostore sutrašnjice, ekološki odgovorne i potpuno prilagođene našim novim hibridnim i fleksibilnim načinima rada, na licu mesta i na daljinu“, rekao je ranije Ksavier Šere, glavni direktor za ljudske resurse i transformaciju Stellantis-a.
Brend iz Riselshajma i ranije je išao ispred svog vremena, pa je oprema za sve modele bila sigurnosni pojas kao standard od 1973. godine, tri godine pre nego što su sigurnosni pojasevi postali obavezni.
Njihovi inženjeri rano su uvideli da je elektromobilnost budućnost u odnosu na automobile sa unutrašnjim sagorevanjem. Prvi projekat elektromobilnosti bio je „Impuls“ 1989. i trajao je do 1999. godine. Prvi električni automobil pogodan za svakodnevnu vožnju je Opel Ampera, koja je 2012. godine proglašena automobilom godine u Evropi.
Energetski portal