Raste izvoz “slatkog zlata”

Foto-ilustracija: Unsplash (Arwin Neil Baichoo)

Srbija je prošle godine izvezla 2.701 tonu meda u vrednosti od 13.096.000 evra, što je za 46 odsto više nego 2019. godine. Med se najviše izvozio u Italiju, Norvešku i Nemačku. Potencijali za izvoz srpskog meda i proizvoda od meda su tržišta Poljske, Saudijske Arabije i Južnoafričke Republike, kaže Igor Kronja iz Centra za informatičku podršku i spoljnotrgovinsku analitiku Privredne komore Srbije.

Uz rastuću potražnju potrošača na domaćem tržištu i razvoj svesti o pozitivnim efektima prirodnog meda, očekivano će rasti i potražnja za ovim proizvodom na svetskim tržištima u narednom periodu.

“Tu je šansa za srpski med i proizvode od meda, a  zajednički nastup naših proizvođača na stranim tržištima bi im podigao vidljivost i konkurentnost“, kaže Kronja.

Privredna komora Srbije ima niz aktivnosti usmerenih na internacionalizaciju poslovanja domaćih kompanija kroz zajedničke nastupe na sajmovima i posete delegacija, od kojih je u narednom periodu jedan od naznačajnih nastup na svetskoj izložbi EXPO Dubai gde će srpske kompanije moći da predstave svoje proizvode kompanijama iz čitavog sveta.

Globalnno tržište meda procenjeno je na oko 9,21 milijardu evra u 2020. godini i očekuje se da će rasti 8,2 odsto godišnje. Naš med je prošle godine najviše sladio potrošače u Poljskoj i Bosni i Hercegovini.

“Primećen je i izvoz na tržište Saudijske Arabije i Južnoafričke Republike, gde su neke naše kompanije već poslale uzorke, te postoje očekivanja da će osvojiti nove klijente i na ovim tržištima“, kaže Kronja. 

U 2021. godini za sve pčelare obezbeđeni su podsticaji u iznosu od 800 dinara po košnici.

Izvor: Privredna komora Srbije

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti