Pre tačno 370 dana Grad Beč je podrškom za „rad od kuće“ pokrenuo prve mere pomoći. Od tada je realizovano 50 mera i isplaćeno više od 500 miliona eura za zapošljavanje, ekonomiju, zdravstvo, socijalna pitanja i kulturu.
Novi paket pomoći za 2021. godinu je već u toku, od aprila slede isplate pomoći preko Privredne agencije Beča i Fonda „waff“. Fokus novih mera pomoći su preduzeća sa jednim zaposlenim i digitalizacija.
U Beču ima oko 65.000 preduzeća sa jednim zaposlenim. Specijalno za ova preduzeća Grad Beč je razvio poseban vid pomoći. U budžetu za subvencije Privredne agencije Beča izdvojeno je 10 miliona eura.
Tako preduzeća koja zbog koronavirusa moraju da razvijaju nove poslovne delatnosti ili na svom poslovnom modelu moraju da sprovedu izmene, mogu da dobiju do 7.000 eura pomoći.
„I to nije sve. Takođe sledi podrška inovativnim preduzećima – 70 miliona eura“, kaže gradonačelnik Beča Mihael Ludvig.
Takođe, Fond „waff“ nudi podršku za preduzeća sa jednim zaposlenim. Finansira se školovanje i usavršavanje za jačanje preduzetničkih sposobnosti do 2.000 evra i 80 odsto troškova kursa.
Konkretno radi se o školovanju u oblastima komercijale i ekonomije preduzeća (knjigovodstvo, kontrola, zaštita podataka, poresko pravo, prihodi i rashodi, poslovna organizacija), u digitalnoj oblasti (optimizacija nastupa na društvenim mrežama, ECDL, Eksel, fotošop, digitalna komunikacija) kao i u oblasti govornih kompetencija (kursevi engleskog i nemačkog jezika, poslovni engleski jezik ili ekonomski nemački jezik).
„Iz Fonda „waff“ smo obezbedili 1,5 milion eura za program usavršavanja za preduzeća sa jednim zaposlenim“, objašnjava član gradskog veća za finansije Peter Hanke.
Pročitajte više:
Dodatna podrška predviđena je i za inicijativu „Beč onlajn“. Sa oko 15 miliona eura Grad Beč je pomogao digitalizaciju bečkih preduzeća, a njihovo online-predstavljanje sa 10.000 eura po preduzeću.
Kao rezultat, tokom samo jednog meseca zahtev je podnelo 2.399 preduzeća. Sada je predviđena nova podrška u visini od 3 miliona eura. Pomoć preduzećima iznosiće i do 20.000 eura za sprovođenje novih digitalnih prodajnih koncepata i pronalaženja novih tržišta.
Izvor: Eurocomm-PR