Češka Republika ima stariji vozni park u odnosu na ostatak Evropske unije. Prema podacima iz prethodne godine, broj električnih automobila u ovoj zemlji ide do oko 14.000 vozila. Međutim, većina vozača u Češkoj još uvek se oslanja na benzinska i dizel vozila.
U prvih šest meseci 2022. godine, dizelska vozila su činila veći udeo u prodaji novih automobila u Češkoj nego u bilo kojoj drugoj zemlji EU, dok je u ostatku EU prodaja dizelskih vozila značajno opala. Problematika sa električnim automobilima u Češkoj često se pripisuje visokim cenama samih vozila i platama koje u poređenju sa zapadnom Evropom jesu nešto niže i nedostatku infrastrukture za punjenje, što otežava njihovu upotrebu za duža putovanja, jer zahteva detaaljno planiranje putanje.
Pročitajte još:
- KOLIKO SU EVROPSKI PROIZVOĐAČI AUTOMOBILA SMANJILI CO2 U POSLEDNJE DVE DECENIJE?
- MOBILNOST U VELIKOJ BRITANIJI NA PUTU PREMA NULTOJ EMISIJI DO 2035.
- U CENTRU STOKHOLMA OD 2025. ZABRANJENI AUTOMOBILI NA BENZIN I DIZEL
U Pragu će povlastica koja omogućava besplatno parkiranje električnih automobila u državnim zonama biti ukinuta 31. decembra 2024. godine, što ne znači da država neće nastaviti da ulaže u elektromobilnost. Ova promena je deo nadolazeće reforme parkirnog sistema u Pragu, navodi se na sajtu grada.
S obzirom da će broj e-vozila neminovno rasti, i da zauzimaju jednako prostor kao i drugi automobili, ovo pravilo neće moći dugoročno opstati, i zato će prilikom ove reforme, pravilo biti ukinuto.
Međutim, grad će nastaviti da ulaže u infrastrukturu za punjenje i stoga planira povećati ta ulaganja korišćenjem evropskih subvencija. Grad Prag je već uložio oko 220 miliona CZK u razvoj infrastrukture za punjenje, a planira se postavljanje oko 800 punjača na stubovima javne rasvete do 2026. godine.
Energetski portal