U okviru realizacije projekta Moravskog koridora koji bi trebalo da u velikoj meri poboljša infrastrukturu, trenutno beleži značajniji napredak. Najnoviji radovi obuhvataju deonicu od petlje Koševi do sela Medveđa kod Kruševca. Prema najavama i trenutnom stanju, do kraja godine biće završena deonica između Kruševca i Vrnjačke Banje, što će omogućiti povezivanje Vrnjačke Banje i Trstenika sa mrežom auto-puteva.
Projekat je od velikog značaja jer će Moravski koridor povezati postojeće auto-puteve „Miloš Veliki“ i Beograd – Niš. Time će se unaprediti povezanost između Čačka, Kraljeva, Vrnjačke Banje, Trstenika i Kruševca, čime će više od 500.000 ljudi imati priliku da koristi brzu saobraćajnicu, kako se navodi na sajtu Vlade Republike Srbije.
Do kraja godine, plan je da bude pušteno u saobraćaj oko 30 kilometara od Koševa do Vrnjačke Banje, kako je naveo resorni ministar.
Takođe, predviđa se da će do sredine naredne godine biti završena deonica između Čačka i Adrana, dok će celokupni koridor do Adrana biti gotov do kraja 2025. godine, što će omogućiti povezivanje Banje i Kraljeva.
Pročitajte još:
- Napravljena EV baterija koja se puni najbrže na svetu
- „Crna kutija“ doprinosi većoj bezbednosti na putevima
- Završetak Moravskog koridora krajem 2025. ili početkom 2026. godine
Jedan od infrastrukturnih projekata – obilaznica oko Kragujevca ali i planirana brza saobraćajnica Kraljevo – Novi Pazar, doprineće potpunom umrežavanju auto-puteva u ovom regionu, što bi trebalo da poboljša privredu i donese nova radna mesta.
Na gradilištu Moravskog koridora trenutno je angažovano više od 4.000 radnika i skoro 2.000 jedinica mehanizacije. Trenutno se asfaltira most preko Zapadne Morave, a završavaju se radovi na nekoliko deonica, prema rečima Aleksandra Antića, direktora „Koridora Srbije“.
Nakon završetka svih radova, naselja duž koridora, uključujući Koševe, Veliku Drenovu, Trstenik i Vrnjačku Banju, dobiće poboljšanu saobraćajnu povezanost sa novim auto-putem.
Energetski portal