U Privrednoj komori Vojvodine (PKV) danas je održan stručni skup „Transport opasne robe 2019“ u cilju bezbednog transporta opasne robe u Republici Srbiji, a u organizaciji Grupacije za transport opasne robe pri Udruženju usluga PKV i Klastera opasne robe Srbije (KORS).
Tom prilikom, razgovaralo se na nekoliko tema: „Predlozi i izmene Zakona o transportu opasne robe i Izmene ADR/RID 2019“ (Evropski sporazumi o međunarodnom drumskom i železničkom transportu opasnog tereta), „Savetnik za bezbednost u transportu opasne robe i Savetnik za hemikalije kao bliski saradnici“, „Klasifikacija i kategorizacija opasnog otpada i opasan otpad kao opasna roba“, „Vanredan događaj u transportu opasne robe“ i „Vrednovanje rada savetnika za bezbednost u transportu opasne robe“.
Moderator stručnog skupa bila je Jelena Hodak, predsednik Grupacije za transport opasne robe koja je istakla da je Grupacija do sada davala mišljenja na Strategiju razvoja transporta opasne robe, mišljenja na predlog izmene Zakona o transportu opasne robe, kao i različite inicijative.
„Predlozi za izmene Zakona o transportu opasne robe u većini su usvojeni, pomerili smo izveštavanje savetnika sa dosadašnjeg 1. februara na 1. mart, što je značajno olakšalo rad savetnika – prikupljanje podataka i sastavljanja izveštaja. Podržali smo predlog KORS-a da na granicama transport ADR robe ima prioritet Nisu svi predlozi usvojeni, ali ćemo mi u našem daljem radu i zalaganjem i dalje insistirati na svim tim predlozima“, rekla je Hodak i dodala da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI) prepoznalo KORS i Grupaciju kao stručne saradnike iz ove oblasti, te je poslalo prevod ADR-a 2019. njima na mišljenje.
Ispred Udruženja usluga PKV, skup je otvorio sekretar Branislav Mamić, istakavši značaj zajedničke saradnje za poboljšanje kada je u pitanju transport opasne robe u Republici Srbiji. Viši samostalni stručni saradnik u Udruženju usluga Slavica Hajder rekla je da je potrebno kontinuirano praćenje noviteta u zakonskoj regulativi, jer se ona, kako je rekla, stalno menja, što zahteva prilagođavanje novim zahtevima transporta opasne robe.
„Grupacija za transport opasne robe u PKV postigla je zavidne rezultate, a jako dobru saradnju imamo sa Odsekom za transport opasne robe MGSI. U većini slučajeva, oni su uvažili naše primedbe, mišljenja i inicijative koje su članovi Grupacije na sednicama predlagali. Tom radu, doprineo je naravno i KORS. Mislimo da zajedničkim radom možemo doći do cilja, odnosno do poboljšanja uslova privređivanja za naše članice“, rekla je Slavica Hajder.
Dodala je da je u dosadašnjem zajedničkom radu akcenat bio na zakonskoj regulativi i da su zahvaljujući toj saradnji, upućeni komentari i mišljenja na Strategiju razvoja transporta opasne robe za period 2017 – 2025. godine, kao i mišljenja i predlozi za izmenu Zakona o transportu opasne robe i prevoda ADR 2019. Hajder je dodala da su oni zajedno učestvovali i u kreiranju Vodiča za transport opasne robe.
„Inicijativa koja je ušla u izmenu Zakona doprinela je tome da transport ADR robe sada ima prioritet na graničnim prelazima“, rekla je Milana Sekulić, predsednik KORS i savetnik za bezbednost u transportu opasne robe i dodala da Zakon o transportu opasne robe u Srbiji nije zaživeo u dovoljnoj meri kao što je u Evropskoj uniji.
„Od izuzetnog je značaja ono što je uradio KORS u predlogu poboljšanja prevoda ADR-a, koji se menja na svake dve godine. Pre nego što u Srbiji bude implementiran, traže se mišljenja stručne javnosti upravo na temu prevoda“, rekao je predstavnik UO KORS Branko Vukobratović i istakao značaj održavanja ovog stručnog skupa, jer se na taj način, kako je rekao iznosi ono što je potreba privrede u realizaciji i sprovođenju zakonskih propisa.
KORS je osnovan u junu 2017. godine u Novom Sadu, na Osnivačkoj skupštini koja je održana u PKV, a na inicijativu Železničkog inženjerskog društva, u saradnji sa PKV. Na inicijativu KORS, pri Udruženju usluga PKV tri meseca kasnije osnovana je Grupacija za transport opasne robe, u čijem radu aktivno učestvuju i predstavnici KORS.