Nedavno osnovani Američki savez za životnu sredinu biće domaćin prvog južnoameričkog regionalnog programa ekološkog obeležavanja.
Inicijativa je podržana od strane Programa UN za životnu sredinu (UNEP) kroz finansiranje iz Nemačke i predstavlja značajan korak ka promovisanju eko-obeležavanja proizvoda. Njena uloga je da pokrene održivu trgovinu i omogući bolje informisane izbore potrošača, saopšteno je iz UNEP-a.
Alijansa okuplja trenutne osnivače iz Kostarike, Ekvadora i Meksika, zajedno sa zainteresovanim institucijama iz Kolumbije, Brazila, Paragvaja, Paname, Urugvaja, Dominikanske Republike, Salvadora i Hondurasa, koji predstavljaju potrošačko tržište od 450 miliona ljudi.
Pročitajte još:
- NOVI ZAKON U EU NALAŽE VEĆU ODRŽIVOST PROIZVODA
- KAKO JE BRAZIL DOSTIGAO NAJČISTIJI ENERGETSKI MIKS U G20
- DA LI POSTOJI REŠENJE ZA RECIKLAŽU BATERIJA POSLEDNJE GENERACIJE?
Predstavnici vlada Kolumbije, Ekvadora i Kostarike naglasili su da u okviru Alijanse svaki proizvod mora ispuniti specifične kriterijume za dobijanje ekološke oznake, osiguravajući da potrošači dobiju pouzdane informacije o načinu na koji je artikal proizveden i tako donose informisane i odgovorne odluke o kupovini.
Eko-obeležavanje takođe navodi kompanije da smanje dugoročne operativne troškove i poslovne rizike, doprinosi jačanju lokalnih ekonomija i otvaranju zelenih radnih mesta.
„Ova inicijativa je ključna za povezivanje sa proizvođačima i potrošačima o uticaju proizvoda koje kupuju na životnu sredinu putem jasnih i pouzdanih informacija. Naši zajednički napori da se uhvatimo u koštac sa trostrukom planetarnom krizom klimatskih promena, gubitka biodiverziteta i zagađenja u velikoj meri zavise od promene proizvodnih praksi i ponašanja potrošača“, rekla je Šila Agarval-Kan, direktorka Odeljenja za industriju i privredu u UNEP-u.
Ona je dodala da se alijansa osnažuje potrošače, preduzeća i aktere u javnim nabavkama da donose bolje informisane odluke u svim kategorijama proizvoda sa velikim uticajem, od hrane do klima uređaja i plastičnih proizvoda.