Tender za projektovanje brze saobraćajnice Kraljevo – Novi Pazar u dužini od 103 kilometara, biće otvoren 10. januara, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Prema njegovim rečima saobraćajnica Kraljevo – Ušće – Raška – Novi Pazar je važna saobraćajnica, a jedan deo će ići i prema Kosovskoj Mitrovici, u dužini od oko 12 kilometara. Njenom izgradnjom, ceo taj kraj Srbije izlaziće na auto-put ,,Miloš Veliki’’, rekao je ministar i dodao da se trenutno u zemlji gradi 222 kilometara autoputevima i brzih saobraćajnica.
Ministar je istakao i da je u njegovom resoru i realizacija projekta “Čista Srbija”, čija je vrednost 3,5 milijardi evra, u okviru kojeg će cela Srbija biti pokrivena izgradnjom kanalizacije.
Pročitajte još:
- ZAVRŠETAK BRZE PRUGE PREMA SUBOTICI OČEKUJE SE 2025. GODINE
- DOKLE SE STIGLO SA GRADNJOM BRZE PRUGE OD BEOGRADA DO BUDIMPEŠTE
- MOBILNOST ĆE SE DO 2030. GODINE ZNAČAJNO PROMENITI
Samo kroz taj projekat u Srbiji se već radi na 16 lokacija, a u 2023. startovaće radovi i na još 21 opštini. Projektom će ukupno biti obuhvaćeno 65 gradova, radiće se na 89 lokacija, a 2,3 miliona ljudi dobiće kanalizaciju.
On je dodao da će između juna i septembra naredne godine početi da se gradi fabrika za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom Selu, najveća investicija, koja u prvoj fazi košta nešto manje od 300 miliona evra, a u drugoj između 400-600 miliona evra.
Prema njegovim rečima, svake godine u Beogradu “sipamo” u Savu i Dunav fekalija u zapremini od 60.000 olimpijskih bazena, što je svojevrsni zločin prema našim rekama, zbog čega će u Beogradu biti izgrađeno pet fabrika za prečišćavanje voda.
Najveća će biti u Velikom Selu, zahvaljujući kojoj je od 100 direktnih izliva kanalizacije, biti ukinuto čak 80.
“Završen je projekat za izgradnju fabrike za preradu otpadnih voda u Batajnici, razgovaramo sa EU da oni preuzmu taj projekat. Rade se i dve manje fabrike, jedna u Obrenovcu, druga u Ostružnici, i poslednja, za koju je nadležna lokalna samouprava, u Vinči. To su fabrike koje bi učinile da Beograd jednom zauvek dobije kanalizaciju”, rekao je Vesić.
Ministar je rekao i da je Republika, odnosno Ministarstvo nadležno za projekat beogradskog čvora, odnosno BG voza.
“Ja sam na tome insistirao dok sam bio u gradu, da se razvija beogradski čvor, jer gradska železnica znači da možete da koristite sve što imate od saobraćajne infrastrukture. To je projekat koji vredi 1,5 milijardi evra, a prvi deo ćemo početi da radimo prugom koju sada projektujemo, između Zemuna i aerodroma ‘Nikola Tesla’”, rekao je Vesić.
Biće prošireni kapaciteti prema Mladenovcu i Lazarevcu, a pruga će se u budućnosti nastaviti od Surčina do Obrenovca, što znači da će biti gradskom železnicom biti povezane sve prigradske opštine.
Prema njegovim rečima projekat metroa se sprovodi predviđenom dinamikom, privodi se kraju nasipanje na Makiškom polju, a naredne godine biće potpisani ugovori o izgradnji depoa, kao i o izgradnji prve linije, i kreće projektovanje stanica.
Energetski portal