Ilon Mask (Elon Musk), izvršni direktor Tesla Motors-a, prilikom poslednjeg predstavljanja rezultata finansijskog poslovanja kompanije u februaru 2015.godine, najavio je da će rešenje za stacionarno skladištenje energije koje je kompanija razvijala u prethodnom periodu biti spremno za proizvodnju u narednih 6 meseci. Po njegovim rečima, dizajn za ovaj akumulator namenjen ubotrebi u domaćinstvima je već gotov, ali još uvek razmišljaju koji bi bio pravi momenat za predstavljanje gotovog proizvoda. Mask je istakao da je zadovoljan rezultatom, nazvavši ga „stvarno odličnim“.
„Pokušavamo da osmislimo kul izgled jednog stacionarnog akumulatora“ rekao je Mask na jednom ranijem predstavljanju. „Biće poput Modela S: ravan, dubine 12 centimetara, za postavljanje na zid, sa lepim kućištem, integrisanim dvosmernim inverterom i priključkom”.
Tesla Motors, koja zajedno sa kompanijom Panasonic planira izgradnju gigantskog postrojenja za litijum-jonske baterije u Nevadi, poznatijeg kao Gigafektori (Gigafactory), usmerila se na sve značajnije tržište skladištenja energije, posebno u domenu primene te tehnologije za potrebe domaćinstava i kompanija kojima bi ovakvi sistemi obezbedili rezervno napajanje ili bi našli primenu u upravljanju sistemima proizvodnje i upotrebe električne energije iz solarnih izvora.
Uređaji bi skladištili električnu energiju dobijenu iz obnovljivih izvora (sunca i vetra) kada postoji višak, dok bi je puštali sa sistema za skladištenje na mrežu kada postoji velika potrošnja.
„Dugoročna potražnja za stacionarnim sistemom za skladištenje je neverovatna,” rekao je JB Strobel (JB Straubel), tehnički direktor Tesla Motors-a, na konferenciji prošle srede. „U to smo uložili puno napora, konsultovali smo se sa svim najznačajnijim kompanijama iz sektora elektroprivrede.”
Gigafektori se gradi kako bi se ostvarilo kontinuirano smanjenje cena akumulatora za prelaz velikih razdaljina, kao i da bi se omasovila proizvodnja. Na taj način bi Tesla ispunila svoj cilj da razvije tržište električnih vozila, obezbedi kapacitete potrebne za svoj Model 3, ali i da smanji troškove sistema za skladištenje energije koji će naći široku primenu. Planirana je proizvodnja 35GWh ćelija i 50GWh akumulatora godišnje do 2020. godine, uz zapošljavanje oko 6500 ljudi.
JMP
foto: teslamotorsclub.com