Turbulencije na tržištu električnih vozila po svemu sudeći se nastavljaju i naredne godine. Prema najnovijim prognozama, tržišni udeo električnih vozila za 2025. godinu doživeo je značajnu reviziju, sa prvobitnih 27 odsto u prvoj polovini godine na trenutnih 21 odsto.
Ove promene predstavljaju ozbiljan udarac naporima Evropske unije za postizanje ciljeva smanjenja emisija ugljen-dioksida za 2025. godinu, što izaziva zabrinutost, piše Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA), a na osnovu analize S&P Global.
„Bez ciljanog plana akcije za automobilsku industriju, rizikujemo da zaostanemo za SAD i Kinom. Ova realna procena pokazuje da EU mora imati fleksibilniji sistem kako bi proizvođači automobila mogli da dostignu ambiciozne ciljeve smanjenja emisija CO2. Treba osigurati da industrija koristi profite za ulaganje u nova rešenja, umesto da plaća kazne“, saopštio je Martin Kupka, češki ministar saobraćaja.
Udruženje je saopštilo da stagnacija tržišta električnih vozila nije samo usporila napredak Evropske unije u oblasti zaštite životne sredine, već je i značajno povećala troškove usklađivanja za proizvođače automobila. Na primer, kako bi ispunili ciljeve emisije, proizvođači bi mogli biti prinuđeni da dele kredite sa kineskim i američkim proizvođačima, čime bi plaćanja išla van EU, na štetu evropske industrije.
Pročitajte još:
- Potreban novi investicioni pravac Evrope u transformaciji transporta
- Električno vozilo kao skladište energije
- EU uvodi više carine na kineska električna vozila – slede li trgovinske tenzije?
„Više puta smo pozivali kreatore politika u Evropskoj uniji da reše visoke troškove usklađivanja povezane sa ciljevima za 2025. godinu, koji su velikim delom uzrokovani faktorima van kontrole proizvođača, poput nedostatka široko dostupne infrastrukture za punjenje i podsticaja za EV tržište. Velika, sveobuhvatna revizija trenutnog pristupa je ključna, s obzirom na to da sadašnja putanja značajno odstupa od ranijih projekcija“, navode iz Udruženja dodajući da se mora zaštititi konkurentnost industrije EU.
Sigrid de Vris, generalna direktorka ACEA, kaže da se mora hitno reagovati jer svi pokazatelji ukazuju na stagnaciju tržišta električnih vozila u EU, u trenutku kada je potrebna ubrzana ekspanzija.
„Proizvođači su već značajno ulagali i nastaviće to da rade. Evropa mora ostati na kursu zelene transformacije usvajanjem strategije koja funkcioniše“, zaključila je ona.
Energetski portal