
Sekopak, kao vodeći operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom u Srbiji, već više od 18 godina doprinosi očuvanju životne sredine kroz inovacije, odgovorno poslovanje i efikasnu reciklažu. Kompanija, koja je svojim radom postavila visoke standarde u industriji, ne samo da pomaže u smanjenju ekološkog otiska već i aktivno edukuje građane i poslovne subjekte o značaju održivosti i reciklaže.
Violeta Belanović, generalna direktorka Sekopaka, otkriva nam na koji način kompanija implementira odgovoran pristup poslovanju, kako vidi razvoj sektora upravljanja ambalažnim otpadom u Srbiji i koje su ključne inovacije koje oblikuju budućnost reciklaže i zaštite životne sredine.
Šta za vas predstavlja odgovoran pristup u poslovanju i na koji način to implementirate u kompaniji Sekopak?
– Odgovoran pristup poslovanju za Sekopak znači aktivno doprinositi očuvanju životne sredine kroz inovacije, transparentan rad i saradnju sa ključnim partnerima. Kao operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom, naša misija je da omogućimo efikasan i održiv sistem upravljanja ambalažnim otpadom i u tome smo podrška svim našim saradnicima koji su deo sistema. Tokom 18 godina poslovanja, poslali smo na reciklažu preko milion tona ambalažnog otpada, što direktno doprinosi smanjenju emisije ugljen-dioksida i razvoju cirkularne ekonomije u Srbiji.
Kroz sve ove godine puno smo pričali o svim benefitima reciklaže i održivosti poslovanja. Da to nisu samo reči, potvrdili su i oni koji se bave analizom društvene odgovornosti kompanija. EcoVadis je dodelio Sekopaku zlatni sertifikat za društvenoodgovorno poslovanje i na taj način smo se našli u društvu pet odsto kompanija u svim kategorijama koje zahtevaju visoke kriterijume društvene odgovornosti. Pored toga, Sekopak je jedna od prvih kompanija koja je uvela nove ISO standarde iz oblasti cirkularne ekonomije.
U FOKUSU:
- CBAM – izazovi i prilike za izvoznike i tranziciju ka čistoj energiji
- Solarna energija kao pokretač promena
- Vozim bezbedno na struju
Kako vidite razvoj sektora za upravljanje ambalažnim otpadom i reciklažu ambalaže u Srbiji?
– U poslednjih nekoliko godina svedočimo značajnom napretku u sektoru upravljanja ambalažnim otpadom. Prošle godine usvojeni su novi ciljevi za smanjenje komunalnog ambalažnog otpada, koji dodatno opterećuju operatere, ali i postavljaju izazove koji nas podstiču na unapređenje sistema. Trenutno se u Srbiji reciklira 67 odsto ambalažnog otpada, što je dobar rezultat, posebno uzimajući u obzir da je sistem uspostavljen pre samo 14 godina. Postizanje ovih ciljeva zahteva sinergiju svih aktera kako bismo osigurali održivost sistema. Primećujemo veliku zainteresovanost svih strana, a uskoro će biti jasnije kako će sistem funkcionisati, nakon usvajanja Uredbe o utvrđivanju Plana smanjenja ambalažnog otpada za period od 2025. do 2029. godine.
Koje su inovacije u oblasti reciklaže i zaštite životne sredine najvažnije za vašu kompaniju?
– I kada sve odlično funkcioniše, jako je važno da postavljamo pitanje kako možemo da budemo bolji. Da nismo težili inovacijama, ne bismo bili tu gde jesmo, lider u industriji već devetu godinu zaredom. Jedna od inovacija u Srbiji koju je Sekopak pokrenuo jesu reciklomati u koje su građani Novog Sada, Kragujevca, Aranđelovca i Niša do sada ubacili preko 500.000 ambalažnih jedinica, što potvrđuje potencijal novih tehnologija. Kroz projekte koji podrazumevaju pametnu reciklažu puno smo učili i i dalje učimo jer se i tehnologija kontinuirano unapređuje. Osim toga, ulažemo u digitalne kanale komunikacije, poput TikToka, kako bismo privukli pažnju mlađih generacija. Smatramo da inovativan pristup komunikaciji i edukaciji igra ključnu ulogu u motivaciji građana da se uključe u reciklažu.
Intervju vodila: Milica Radičević
Intervju u celosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala ODGOVORNO POSLOVANJE