Srbija intenzivno radi na poboljšanju svoje saobraćajne infrastrukture, sa posebnim akcentom na saobraćajne projekte i razvoj obnovljivih izvora energije.
Pre svega, traju radovi na rekonstrukciji puta između Bačkog Petrovca i Rumenke, a ovaj projekat, zajedno sa drugim saobraćajnim inicijativama u okolini Novog Sada, deo je šireg plana ulaganja, u ovom trenutku radi se na 10,5 kilometara puta. Osim toga, grade se dva mosta i treći, pešačko-biciklistički koji je u planu. Reč je o mostu koji je nekada postojao, i čiji se stubovi mogu i danas videti između tvrđave i grada, navodi se na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Most kraljevića Andreja je bio most u Novom Sadu izgrađen 1883. godine kao deo pruge Budimpešta-Zemun, zbog čega i jeste prokopan tunel i kroz tvrđavu koji postoji i danas, ali nije u funkciji. Most je uništen tokom Drugog svetskog rata, a zameniće ga pešačko-biciklistički most koji će služiti drugim vidovima transporta.
Pročitajte još:
- ODRŽAN REFERENDUM U PARIZU – PARKING TRI PUTA SKUPLJI, NAPLATA VAŽI I ZA ELEKTRIČNA VOZILA
- OTKLONJENA KLJUČNA PREPREKA – KINESKI ELEKTRIČNI AUTOMOBILI PREPLAVIĆE EVROPU
- U 2023. NA TRI SVETSKA TRŽIŠTA PRODAJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA OSTVARILA NAJVEĆI PORAST
Osim toga, gradi se Fruškogorski koridor i u sklopu ovog projekta najduži tunel u Srbiji, i u izgradnji je auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. Izgradnja tunela Iriški venac najzahtevnija je deonica kada je u pitanju Fruškogorski koridor. Kada bude završen, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji sa dužinom od 3,5 kilometara. Završetak projekta treba da dovede do povezivanje sa autoputem Beograd – Šid i Novim Sadom, kao i sa planiranim autoputem Beograd – Zrenjanin,
Pored projekata u Novom Sadu, rekonstruiše se Industrijska ulica u Rumi, što je ključna ulica za efikasniji saobraćaj u industrijskoj zoni, gde prolaze kamioni i oko 4.000 ovde zaposlenih ljudi.
Energetski portal