Nedavna analiza istraživača američkog Auto-moto saveza pokazala je da je novi model automobila Tesla S najbolji ekološki automobil koji postoji na putevima. Osim toga što je najbrže zeleno vozilo ikada testirano, ova neverovatna mašina u stanju je da se zaustavi za tren oka.
Ekipa Energetskog portala imala je priliku da proba ovaj automobil na sajmu solarne tehnike Intersolar u Minhenu i prenosi vam utiske.
Poslednji model automobila iz fabrike “Tesla motors” iz Kalifornije je Tesla S P85 snage elektromotora 85kW, sa naprednim karakteristikama luksuznog automobila za 5 osoba su, poput 2 gepeka, pozadi i napred, jer nema klasičnog motora, već se elektropogon nalazi iza zadnje osovine i time je omogućen direktan prenos pogona na zadnje točkove.
Tesla S je postavio nove standarde na crash testu i dobio najbolje ocene jer nema motora i mnogo je jednostavnije raditi amortizaciju pri udarcu s prednjeg kraja, tako da je najbolji crash test ikada napravljen upravo sa ovim automobilom.
Luksuzan i udoban auto izgledom podseća na Panamera Porsche i neke BMW i Mercedes modele.
Ono što je posebno velika prednost je to što je veoma tih auto; ne čuje se nikakva buka sa spoljašnje strane i ne čuje se buka motora jer ga nema. Ubrzanje je fenomenalno jer je obrtni moment odličan, a osećaj ubrzanja je kao u avionu; i za samo 4,4 sekunde može da razvije brzinu 100km/h.
Elektronika je izuzetno napredna, upravljanje svim karakteristikama automobila se radi preko 17′ borda, a takođe postoji ekran na klasičnom displeju ispred vozača čime je omogućeno biranje sadržaja za prikazivanje na displeju.
Što se tiče voznih karakteristika, odlično je balansiran zato što mu je težište toliko nisko i jer je ceo baterijski paket dole, ispod poda između 2 osovine točkova, tako da je raspored težišta auta fenomenalan, a što je inače problem kod brojnih vozila koja imaju motor napred.
Domet baterije ili autonomija automobila je 400 do 500 km u optimalnoj vožnji. Može da se dopunjava kod kuće punjačem snage 10kW, za šta je potrebno 5-6 sati, a postoje već razvijene stanice supercharger, gde su punjači baterija snage 120kW, koji mnogo većom brzinom vraćaju kapacitet baterije, do 80% za 40 minuta, a 80-100% za 75 minuta.
Punjenje na supercharger pumpama je besplatno jer su u te pumpe integrisani solarni paneli, što potpuno zaokružuje ideju vožnje na zelenu električnu energiju.
Razvijenost mreže suprecharger solarnih pumpi je u Americi velika i ima ih oko 170, dok je u Evropi mreža u razvoju i za sada ima 19 stanica, u Nemačkoj, Norveškoj, Austriji i Švajcarskoj. Osim za dopunu baterije automobila, na ovim specijalizovanim pumpama može se izvršiti i zamena celokupnog seta baterija, koje su inače veličine baterija laptopa; ta usluga se plaća i može se izvršiti za manje od 90 sekundi.
Osim što su poređane verikalno po podu automobila između dve osovine točkova, između baterija je obezbeđen dovoljan prostor kako bi mogle da se hlade leti i greju zimi, da ne bi opao kapacitet baterije na niskim temperaturama. Na taj način je auto u potpunosti prilagođen zimskim uslovima severnoevropskih zemalja pa i Kanade.
Cena modela Tesla S P85 u Evropi iznosi 120.000 evra, i za njega je postojala velika zainteresovanost posetilaca sajma u Minhenu. Samo prošle godine prodato je ukupno 22.477 vozila, najviše na tržištu SAD. Američka kompanija “Tesla motors” planira da ove godine otvori više od 30 prodajnih centara i servisa u Evropi, u okviru projekta ekspanzije na stranim tržištima; zatim da lasira verziju sa volanom na desnoj strani za britansko tržište i da model “S” lansira i u Kini.
Ono što je značajno istaći je da su do sada postojali samo elektro automobili dvosedi ili mali gradski automobili, i da je ovo prvi put da je predstavljeno luksuzno vozilo za 5 osoba, koje pruža sve mogućnosti i udobnosti luksuznih automobila, a ujedno omogućava ekološku vožnju bez emisije izduvnih gasova, dok se dopunjava električnom energijom iz (solarnog) obnovljivog izvora energije.
M.K.
B.R.