Juče je svečano otvorena nova saobraćajnica Šabac-Loznica, koja spaja Mačvu i Podrinje. Njena dužina iznosi 54,5 kilometara i predstavlja najdužu deonicu koja se odjednom otvara.
Saobraćajnica će od danas biti otvorena i za saobraćaj, a njome će se put između Beograda i Sarajeva skratiti za sat vremena vožnje, zato što će se iz Beograda do Loznice stizati za sat i 15 minuta.
Brza saobraćajnica Šabac–Loznica deo je projekta izgradnje auto-puta Ruma–Šabac–Loznica. Kada je u pitanju deo Šabac–Loznica, projektovano je 13 mostova, 17 malih mostova-propusta, 16 nadvožnjaka i četiri denivelisane raskrsnice u Majuru, Slepčeviću, Petlovači i Prnjavoru.
Između Šapca i Loznice će se, nakon izgradnje ove deonice, putovati najduže pola sata, umesto sat vremena.
Izgradnja auto-puta Ruma–Šabac i brze saobraćajnice Šabac–Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, s obzirom na to da je reč o projektu koji je važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH.
Kako je navedeno na sajtu Vlade, uskoro će biti ugovorena izgradnja i brze saobraćajnice od Loznice preko Banje Koviljače do Malog Zvornika, čime će biti spojen taj deo zapadne Srbije sa Loznicom.
Pored toga, prošle nedelje je pušten u saobraćaj prvi deo Moravskog koridora, od Kruševca do Vrnjačke Banje, u dužini nešto većoj od 30 kilometara, a uskoro će biti završena i poslednja deonica koja spaja Valjevo sa auto-putem Miloš Veliki, u dužini od skoro šest kilometara.
Pročitajte još:
- Kina otvorila prvi auto-put sa nultom emisijom ugljenika
- Koji su planovi Srbije za železnicu, nove letove i zelene pumpe?
- Potpisan ugovor o hitnoj obnovi železničke infrastrukture u Srbiji
Do kraja 2026. godine biće završen i Fruškogorski koridor, koji će spojiti Rumu i Novi Sad. Takođe, do kraja 2025. završava se deonica Slepčević–Badovinci, odnosno Pavlovićev most, u dužini od 15 kilometara.
Prema rečima Miloša Vučevića, predsednika Vlade Republike Srbije, očekuje se da će do leta sledeće godine biti spojena Požega sa Čačkom, odnosno, da će postojati auto-put od Beograda do Požege. Dodao je da je Munjino brdo bio najizazovniji geološki deo te deonice između Pakovraće kod Čačka i Požege.
Nakon završetka te deonice, put će se nastaviti dalje prema Ivanjici, odnosno Arilju i Dugoj Poljani, nakon čega se očekuju razgovori sa Crnom Gorom o tome da li će oni nastaviti svoj auto-put prema granici sa Srbijom.
Crna Gora, kako je rekao, ima plan da gradi auto-put od Andrijevice do srpsko-crnogorske granice, a zadatak Srbije je da od Duge Poljane ide ka granici sa Crnom Gorom. Praktično, time bi se stvorio auto-put od Beograda do Podgorice, odnosno do crnogorske obale.
Energetski portal