U prostorijama Privredne komore Unsko-sanskog kantona u Bihaću održana je radionica za članove Turističkog klastera NP UNA, koji je osnovan pre više od godinu dana u okviru regionalnog WWF-ovog projekta „Zaštićena područja za prirodu i ljude. Radionica je organizovana sa ciljem prikupljanja kvalitetnih ulaznih informacija potrebnih za razvoj novih turističkih paketa.
– Želja nam je da osmislimo jedinstvene i atraktivne sadržaje iza kojih će stajati emotivan doživljaj, garancija kvaliteta i principi održivog ekološki odgovornog poslovanja. Vodeći se ovim načelima i uzevši u obzir ponudu članova Turističkog klastera Una i svetskim trendovima odnosno potražnjom kreiraćemo nove turističke pakete. Ove pakete ćemo plasirati turističkim agencijama u zemlji i u regionu – istakla je Zrinka Delić iz WWF Adrije, voditeljka projekta „Zaštićena područja za prirodu i ljude – terenski projekt Una“.
Više od 20 članova klastera učestvovalo je na radionici na kojoj su imali priliku videti uspešne primere razvoja turističkih paketa iz BiH i inostranstva ali i započeti proces kreiranja novih turističkih sadržaja. U tome im je pomagala Nela Slezak, stručnjakinja za razvoj turizma.
– Opšti trend putovanja u svetu u ovom trenutku je odmor temeljen na iskustvu – ljudi žele odsesti na jedinstvenim mestima poput podzemnih bunkera, probati lokalne specijalitete ili čak naučiti pripremiti hranu ili piće, provesti vreme u prirodi. Pored toga, turisti će biti zainteresovani za turističke pakete koji ovakav oblik ponude obogaćuju sa posetima lokalnim fabrikama, nudeći obuke izrade umetničkih proizvoda, te iskustva poput planinarenja, raftinga, biciklizma, ribarenja i sl. Na ovaj način posetioci tokom svog odmora upoznaju ljude, njihovu kulturu i način života – te imaju priliku doživeti iskustvo kao autentičniji način putovanja – rekla je Slezak i objasnila gde vidi priliku za destinaciju UNA-SANA. – Naglasak u razvoju turističkih paketa će se prebaciti na osiguravanje da lokalne zajednice ostvare veću financijsku dobit od turista jer trenutno većina dobiti se prenosi na velike turističke agencije. Zaštićena područja, čije su dobrobiti dugoročno važne za lokalnu i nacionalnu privredu, idealna su razvoj ovakvih turističkih sadržaja – zaključila je Slezak.
“Zaštićena područja za prirodu i ljude – terenski projekat Una“ deo je spomenutog regionalnog projekta koji financira Švedska agencija za međunarodni razvoj i saradnju SIDA. Cilj projekta je osigurati uslove za ekonomsko jačanje ovog područja pokretanjem novih ili proširenjem postojećih delatnosti, kao i uspostaviti eko prodavnice te plasirati proizvode iz Parka unutar turističke ponude, brendirati ih i standardizovati.