U ovom trenutku u Novom Sadu grade se dva mosta, a potpisivanjem novog ugovora, ovaj grad dobije još jedan most. Reč je o pešačko-biciklističkom mostu koji će spojiti Kej i Petrovaradinsku tvrđavu. Ugovor o projektovanju i izvođenju radova, vredan je blizu 38 miliona evra, a pored izgradnje mosta, ugovor obuhvata izgradnju pristupnih saobraćajnica i rekonstrukciju postojećeg tunela sa izgradnjom liftova do gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave.
Prema rečima Milana Đurića, gradonačelnika Novog sada, kada most bude izgrađen stvaraju se uslovi da podgrađe Petrovaradinske tvrđave bude pešačka zona sa kulturno-turističkim sadržajima.
Kako je navedeno na zvaničnom sajtu Grada, radovi na izgradnji mosta trebalo bi da počnu u martu ili aprilu naredne godine, a da se završe u 2027. godini, dok će radovi na druga dva novosadska mosta biti završeni 2026. godine.
Pročitajte još:
- Beč uskoro dobija najduži pešački i biciklistički most u gradu
- Beogradski metro – Predstavljanje projekta izgradnje
- Na deonici auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, počinje izgradnja prvog mosta
Projekat će obuhvatiti izgradnju pešačko-biciklistikog mosta na postojećim stubovima starog železničkog mosta Franca Jozefa dužine 437,6 i širine 12 metara. Zatim, izgradnju pristupnih rampi za most i uređenje partera na novosadskoj strani, duž Bulevara cara Lazara, od raskrsnice sa ulicom Stevana Musića zaključno sa raskrsnicom sa Radničkom ulicom.
Takođe, predviđena je rekonstrukcija Ulice Kamenički put u podnožju Petrovaradinske tvrđave i izgradnja pristupnih rampi za most sa uređenjem partera na bedemu duž Kameničkog puta.
Aktivnosti podrazumevaju i sanaciju i uređenje nekadašnjeg železničkog tunela sa izgradnjom nove grane tunela i tunelskog okna za smeštanje liftova i stepeništa, izlaz na Tvrđavu i parterno uređenje na mestu nekadašnje stražare, kao i rekonstrukciju saobraćajnice i pristupa tunelu u zoni „Lovotursa“.
Energetski portal