Nakon što su materijali za hlađenje postali široko rasprostranjeni u građevinarstvu, na red je došla i automobilska industrija. Hladniji automobili mogu smanjiti upotrebu klimatizacije i opterećenje motora i baterija električnih vozila tokom toplih dana.
Nakon godinu danaa testiranja, Nisan (Nissan) je predstavio inovativnu automobilsku boju koja ima za cilj održavanje niže temperature unutra vozila. Nova boja je razvijena je u partnerstvu sa kompanijom Radi-Cool, specijalistom za proizvode za radijativno hlađenje.
Kako navode ova automobilska boja uključuje metamaterijale, sintetičke kompozitne materijale sa strukturama koje poseduju svojstva koja se obično ne nalaze u prirodi.
Testiranje ove boje sprovedeno je na jednom aerodromu u Tokiju, koji je savršeno okruženje za sprovođenje evaluacije performansi boje u stvarnim uslovima visokih temperatura. Nisanova hladna boja je naneta na servisno vozilo Nisan NV100 kojim upravlja aerodromska služba All Nippon Airways (ANA).
Rezultat testa je pokazao smanjenje temperature spoljne površine do 12 stepeni Celzijusa i unutrašnje temperature do pet stepeni Celzijusa u odnosu na vozilo sa tradicionalnom automobilskom bojom. To utiče na poboljšanu efikasnost jer hladnija automobilska kabina pomaže u smanjenju opterećenja motora, ili u slučaju električnog vozila, povlačenja energije iz baterije.
Pročitajte još:
- Automobilski gigant elektrifikuje budućnost
- Slovenija: Od 2026. počinje proizvodnja jeftinih električnih vozila
- Kakva bi mogla biti uloga zelenog čelika u automobilskoj industriji?
Susumu Miura, iz Nisanovog istraživački centar, koji je učestvovao u stvaranju materijala za smanjenje buke, posvetio se i tome da automobili budu hladniji i efikasniji.
„Moj san je da stvorim hladnija vozila bez potrošnje energije. Ovo je posebno važno u eri električnih vozila, gde opterećenje od rada klimatizacije leti može značajno da utiče na stanje napunjenosti baterije“, rekao je Miura.
Ovaj premaz je šest puta deblji o standardne automobilske boje ili preciznije oko 120 mikrona, što je još uvek veliki izazov za komercijalizaciju. Dok testiranje i razvoj traju u Nisanu se nadaju da će jednog dana ova boja biti ponuđena za specijalne porudžbine i u raznim bojama.
Energetski portal