Manifestacioni turizam u Srbiji: Kako domaći događaji privlače turiste

Foto-ilustracija: Unsplash (Lazar Gugleta)

Manifestacioni turizam jedna je od ključnih tačaka privlačenja turista u Srbiji. Sa događajima kao što su Exit, Nišvil, Beer fest i Sabor trubača, Srbija je domaćin stotinama hiljada gostiju, beležeći između 700.000 do miliona posetilaca u godini.

Najveća frekvencija poseta zabeležena je tokom letnjih meseci, posebno od juna do avgusta, kada se beleži i do 40 odsto ukupnog turističkog prometa u državi. 

Stranih turista u periodu od prva četiri meseca iznosio je 514.691, što je povećanje od čak 40,6 odsto, dok je broj noćenja iznosio 1.564.265, što je povećanje od 32,7 odsto u odnosu na 2022. godinu. U Novom Sadu je, primera radi, za prvih pet meseci ove godine boravilo više od 88.000 turista, koji su ostvarili blizu 226.000 noćenja u ovom periodu. To je rast u odnosu na prošlu, ujedno rekordnu godinu, za oko 18 odsto u dolascima i 15,9 odsto u noćenjima turista. Vredno je reći da je tek nakon ovih brojki, usledio Exit, kada su registrovani smeštajni kapaciteti bili skoro pa popunjeni.

Pročitajte još:

Državni sekretar za turizam, istakao je koliko manifestacioni turizam doprinosi promociji Srbije na svetskoj turističkoj mapi. Pored lokalnih vlasti, podrška dolazi i od ministarstva. Ove godine je, primera radi, uloženo preko dva miliona evra u ovaj sektor, dok je Autonomna Pokrajina Vojvodina doprinela sa dodatnih 800.000 evra, navodi se na sajtu Ministarstva turizma i omladine.

Foto-Ilustracija: Pixabay (stevanaksentijevic)

Infrastruktura igra ključnu ulogu u održavanju ovakvih događaja. Na primer, Guča je prethodno imala problema sa smeštajem učesnika, ali to je rešeno izgradnjom Doma trubača. Ovaj objekat sada može služiti i za druge turističke aktivnosti izvan dana manifestacije.

Strani turizam u Srbiji je u konstantnom rastu. Posmatrajući leto, beležimo povećanje noćenja stranih turista za 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Većina posetilaca dolazi iz regiona, zemalja EU i Rusije. Posebno je zanimljiv porast kineskih turista za čak 350 odsto, a i turisti iz Bugarske i Rumunije su se povećali za oko 90 odsto.

Kroz sve ove inicijative i događaje, Srbija se sve više pozicionira kao atraktivna destinacija za domaće i strane turiste, koristeći manifestacioni turizam kao jedan od svojih glavnih aduta, mada je važno naglasiti da je Srbija interesantna i po mnogim drugim aktivnostima i gostoljubivosti.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti