Korak ka održivijoj evropskoj avijaciji  

TotalEnergies, globalna energetska kompanija, i evropska avio-grupa Air France-KLM potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine. Prema podacima IATA (The International Air Transport Association) količina ukupno proizvedenog održivog avio-goriva u 2023. iznosila je pola miliona tona.

Air France – KLM grupa najveći je svetski korisnik održivog avio-goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) i u 2023. koristila je 17 odsto od ukupne svetske proizvodnje SAF-a, a samo tri odsto od ukupno proizvedenog fosilnog goriva. Ovaj ugovor sa TotalEnergies jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je grupa do sada potpisala i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.

Ugovor se odnosi na održivo gorivo napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija sama proizvodnja mora biti održiva. U pitanju SAF druge generacije koji se ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za svoju održivost. Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies-a. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France-a i KLM-a koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja.

Održivo avio-gorivo ili SAF je najznačajniji činilac u dekarbonizaciji avijacije, jer omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75 odsto, a tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90 odsto, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.

Pročitajte još:

„Obezbeđivanje dovoljne količine održivog avionskog goriva potrebnog za dekarbonizaciju naše aktivnosti je veliki izazov. Ovaj sporazum sa TotalEnergies je dalji korak u ovom pravcu i dokaz naše dugogodišnje podrške razvoju proizvodnje SAF-a u Francuskoj i Evropi. Stabilan sektor SAF-a, sposoban da zadovolji potrebe naše industrije, ključni je faktor za evropski suverenitet i energetsku nezavisnost,“ rekao je Bendžamin Smit, generalni direktor grupe Air France-KLM.

„Održivo avio-gorivo doprinosi i energetskoj tranziciji naših kupaca u sektoru vazduhoplovstva i industrijskoj tranziciji naših rafinerija. Zato ono predstavlja pravu dobit za budućnost industrije i avijacije,“ rekao je Patrik Pujane, generalni direktor kompanije TotalEnergies i dodao: „Proteklih 10 godina bili smo pioniri u ovoj oblasti, kako investirajući u biorafinerije i proizvodne pogone SAF-a u Francuskoj, tako i razvijajući tehnologije koprocesiranja u našim rafinerijama. Nadovezujući se na ove industrijske uspehe, nameravamo da nastavimo ovaj zamah u Evropi i širom sveta.”

Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30 odsto u poređenju sa emisijama iz 2019. godine. Koraci kojim grupa ide ka cilju su kombinacija obnove flote, operativnih mera kao što je eko-pilotiranje i ugradnja najmanje 10 odsto održivog avionskog goriva na sve svoje letove. Ovi ambiciozni ciljevi prevazilaze regulatorne obaveze.

Izvor: TOP ONE

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti