Kako da kupujemo odgovornije

Foto: pixabay

Juče smo pisali o tome kako smo baš svi odgovorni za ekološke probleme koji nastaju u svetu. Svojim potrošačkim navikama i svakodnevnim izborima doprinosimo pogoršanju ili pak poboljšanju stanja životne sredine.

Prvi korak je osvešćivanje. Sada kada znamo da možemo uticati, makar malo, na tržište i na smanjenje sopstvenog ekološkog otiska nemamo izgovor da to i ne uradimo. Izgovora će biti još manje nakon što pročitate ovaj tekst.

Redakcija Energetskog portala izdvojila je nekoliko brendova u Srbiji koji posluju na društveno odgovoran način a vi možete kupovinom njihovih proizvoda da doprinesete očuvanju životne sredine.

Ne zaboravite da pre nego što krenete u kupovinu ponesete sopstveni ceger ili neku torbu kako biste mogli sa ponosom da odbijete plastične kese.
Lokalna pijaca je naravno uvek najbolji izbor jer kupovinom i malih preduzetnika podržavate razvoj srpske privrede a njihovi proizvodi uglavnom imaju mnogo manji ekološki otisak neko proizvodi velikih proizvođača.

Ako se ipak odlučite da skoknete do supermarketa, prilikom kupovine obratite pažnju na oznake na proizvodima. Kompanijama je u interesu da se predstave kao društveno odgovorne pa će one koje to i jesu na svojim proizvodima imati određeni „eko znak“. On nam može govoriti o tome da je proizvod napravljen na ekološki način, tj. da u proizvodnom procesu energiju i resurse koriste štedljivo. Takođe može značiti da je pakovanje proizvoda napravljeno od recikliranih materijala ili da se može u potpunosti reciklirati ili pak da proizvođač deo prihoda od prodaje proizvoda ulaže u razne akcije i programe za očuvanje životne sredine.

Neki od poznatih brendova koji su borci za očuvanje životne sredine a da posluju u ili će uskoro poslovati Srbiji su:
Apple, Lush, Ikea, H&M, Panasonic, Adobe, Nike, Johnson and Johnson, Starbucks, Google, Hewlett-Packard (HP).

Takođe postoji i niz brendova, tj. kozmetičkih proizvoda koji su „cruelty free“, tj. ne testiraju svoje proizvode na životinjama, to su: Kat Von D, Huda Beauty, Smashbox, Milani, Becca, Pixi, Fenty Beauty, Marrakesh, Aura, Catrice, Essence, W7, Golden rose, Balea, Ebelim, Alverde, Babylove, Denk mit, Sun dance, Soft& Sicher, Hipp, Bioten, Afrodita i drugi. Ostatak ove liste možete pogledati na sajtu organizacije PETA.

Lanci prodavnica DM su poznati po tome da je veliki deo proizvoda koje prodaju „Eco friendly“ tako da ako ste u nedoumici uvek možete kupiti ono šta vam treba ovde.

Milan Zlatanović

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti