Jedna od najvećih svetskih modnih kuća „Guči“ najavila je da u budućnosti neće doprinositi stvaranju efekta staklene bašte. Takođe su najavili da će učestvovati u očuvanju šuma na svetskom nivou, pridruživši se „Redd+“ timu.
Proizvodnjom neće moći da u potpunosti zaustave emisiju ugljen-dioksida, ali će se posvetiti metodama obnavljanja i ublažavanja (restoring and offsetting) koje se zasnivaju na borbi protiv krčenja šuma i akcijama pošumljavanja, reciklaži i korišćenju energije iz obnovljivih izvora.
Time će neutralisati štetan efekat emisije gasova koji zagađuju okolinu, odnosno nadoknaditi pozitivnim uticajem i to unutar same kompanije ili iz drugih delova sveta organizovanim akcijama.
U okviru ove zamisli, osmišljeno je i da u modne kreacije uvrste materijale koji se mogu reciklirati, kao što su najlon i kašmir, kao i da počnu da upotrebljavaju etičko zlato.
Planiraju i da obezbede poseban sektor koji će se baviti računom dobiti i gubitka za životnu sredinu, te će tako imati stalan uvid u konkretne rezultate svog rada na očuvanju prirode.
Realizaciju ove odluke vide i kao dobru podlogu za uticaj na druge koji će se i sami okrenuti zdravijim izborima za životnu okolinu.
Smatraju da će ovom inicijativom do 2020. godine povećati upotrebu obnovljivih izvora energije sa trenutnih 70 odsto na 100 odsto, što će dovesti do smanjenja ugljen-dioksida u vazduhu za oko 46.000 tona.
Marko Bizari, predsednik kompanije „Guči“, ovo vidi kao novu eru u poslovanju i smatra da moraju biti odgovorni i transparentni kada je reč o zagađivanju životne okoline i emisiji štetnih gasova.
Pre dve godine kompanija „Guči“ je prestala da upotrebljava pravo krzno, što je pozicioniralo kao lidera u svetu modne industrije, a ovom novinom će to dodatno utvrditi.