Prema podacima Evropske agencije za zaštitu životne sredine, efikasnost goriva u novim automobilima prodatim u EU, poboljšana je tokom prethodne godine, ali je to najmanje godišnje poboljšanje zabeleženo u poslednjoj deceniji.
Prosečna emisija CO2 iz novih automobila prodatih u 2016. bila je 118,1 g CO2 / km, navodi Agencija. To predstavlja smanjenje od 1,2% u odnosu na 2015. godinu, dok je u odnosu na 2010, otkad zakonodavstvo EU ima ažuriran sistem praćenja, uočeno smanjenje od 16%.
EU je i dalje daleko od svog cilja od 130 g CO2 / km, postavljenog za 2015. godinu. Ipak, jasno je da bi godišnje poboljšanje efikasnosti vozila trebalo značajno povećati u svakoj od idućih pet godina, kako bi se do 2021. postigao naredni cilj prosečnih emisija od 95 g CO2/km.
U izveštaju je navedeno da je ukupno 14,7 miliona novih vozila registrovano prošle godine, što je povećanje od blizu 7% u odnosu na 2015. Broj registracija je povećan u svim državama članicama, osim u Češkoj, Holandiji i Sloveniji.
Drugu godinu zaredom, udeo prodaje vozila na dizel gorivo pada, a u 2016. spustio se na nivo ispod 50% novih prodaja – što je najmanji udeo novih prodaja od 2009. Iako je ukupni udeo prodaje „dizelaša“ pao, apsolutna prodaja vozila je povećana za više od 192300 vozila u odnosu na 2016. Međutim, dizel automobili su i dalje najprodavaniji tip vozila u EU i predstavljaju 49,4% novih prodaja. Nakon toga slede vozila na benzin (47%), a onda tek vozila na alternativno gorivo 3,3% (uključujući i električna vozila).
Izvor: energetika.ba