EU se zalaže za strože kontrole dizel-vozila, ali da li je to dovoljno?

Foto-ilustracija: Pixabay

Ministri privreda zemalja Evropske unije postigli su dogovor oko strožih ekoloških pravila za privatna vozila. Udruženja za zaštitu životne sredine i potrošača nisu zadovoljne i smatraju da pravila imaju nedostatke.

Nakon dugih i mukotrpnih pregovora, ministri privreda zemalja-članica Evropske unije postigli su u Briselu dogovor oko testiranja izduvnih gasova. U pozadini tog dogovora su manipulacije oko količine štetnih izduvnih gasova kod automobila sa motorima na benzin-pogon koji već nekoliko godina zaokupljaju pažnju javnosti.

– Krajnje je vreme da Evropska komisija predloži pouzdane sisteme za izdavanje upotrebnih dozvola za automobile. Mi smo to dužni našim građanima, isto kao što smo dužni i onim proizvođačima koji nisu manipulisali – rekla je komesarka Evropske komisije za privredu Elžbijeta Bjenkovska, piše DW Srbija.

Foto-ilustracija: Pixabay

Nemačka je zadovoljna

Predlozi za raspravu oko izdavanja dozvola za tipove vozila i kontrolu tržišta, na stolu su još od početka 2016. godine. Do sada su za izdavanje potvrda po kojima neko vozilo ispunjava uslove za puštanje na tržište bile nadležne isključivo zemlje-članice. Pridržavanje pravila EU ostavljeno je proizvođaču. Cilj novog pravila je više nezavisnosti pri kontroli i pojačani nadzor evropskih službi.

Međutim, postignuti kompromis za Evropsku komisiju je samo delimično uspeh. Većina zemalja-članica tražila je još strožije kontrole, što znači bolje testiranje novih automobila i nasumične kontrole vozila koja su već na tržištu. S druge strane, neke zemlje, a pre svega Nemačka sa svojom jakom automobilskom industrijom, želele su da svoje proizvođače zaštite koliko god je to moguće. Ipak, sada su i Nemci dali zeleno svetlo:

– Došli smo do rešenja koje je prihvatljivo i za Nemačku – izjavio je Matijas Mahnig, državni sekretar u nemačkom Ministarstvu privrede.

Rešenje je tipično briselsko: i vuk sit i koze na broju. Nacionalne države ubuduće će pojačano da sarađuju na evropskom nivou, ali će istovremeno zadržati svoje nadležnosti.

Foto-ilustracija: Pixabay

Ko kontroliše, a ko kažnjava?

Konkretno, Komisija će samo predlagati pravila, a kontrole će sprovoditi same zemlje-članice. Isto tako, Komisija može i da izriče kazne – do 30.000 evra po automobilu. Komisija isto tako sme sama da vrši nasumične kontrole u zemljama-članicama.

Zemlje-članice dogovorile su se i oko formiranja posebnog tela koje bi reagovalo u slučaju nejasnoća između zemalja-članica i Brisela.

– Nama u Evropi portreban je uverljiv odgovor na skandal s manipulacijom rezultata merenja izduvnih gasova – smatra Mahnig.

Zakon ipak mora još da odobri i Evropski parlament gde su, međutim, tri države – među kojima i Velika Britanija – već najavile otpor.

Foto-ilustracija: Pixabay

Kritičari nezadovoljni

Sa stanovišta udruženja za zaštitu potrošača, kao i onih za životnu sredinu, nova evropska pravila ne idu dovoljno daleko i još uvek ostavljaju previše prostora nacionalnim nivoima. Krovno udruženje zaštitnika životne sredine i kontrole saobraćaja “Transport & Environment” ocenjuje da je reforma “razvodnjena”.

– Parlament Evropske unije i Komisija bi, u dodatnim pregovorima, trebalo da se založe za istinsko pooštravanje sadašnjih pravila – objašnjava njihova portparolka Julija Poliskanova.

Dogovor ministara privreda zemalja-članica nipošto ne znači kraj rasprave o kontroli vozila. Slede dalje rasprave na nivou Unije, Komisije i Parlamenta, gde bi detalji dogovora još jednom mogli da budu dovedeni pod znak pitanja.

(izvor: DW)

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Slot Demo
Toto Slot
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto gacor
slot qris
toto gacor
Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto