BORBA OKTANA I KILOVATA: Kada će Srbija izgraditi infrastrukturu punjača za e-vozila? (FOTO)

Foto: EP

Juče je u okviru “Dana Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije u saradnji s Privrednom komorom Srbije”, na Sajmu građevine održana konferencija pod nazivom “Izgradnja objekata za punjenje električnih vozila na putnoj infrastrukturi i urbanim sredinama”.

Prisutne je najpre pozdravila Aleksandra Damnjanović, državni savetnik pri resornom ministarstvu, koja je naglasila da je uvođenje novih tehnologija, pa i razvoj e-mobilnosti u Srbiji, stvar koja je neophodna ukoliko hoćemo da idemo u korak s vremenom.

– Svet napreduje, moramo i mi. Već danas broj zvezdica koje neki hotel može da dobije zavisi i od toga da li ima punjače za e-vozila ili ne, pa ne treba da nas čudi što su neki od poznatijih lanaca već krenuli sa instalacijom punjača za elekro-automobile. Međutim, neophodno je izgraditi infrakstrukturnu mrežu punionica na svim putevima prvog i drugog reda, koji su u nadležnosti našeg Ministarstva, i punjače postaviti gde god je to moguće. Mi ozbiljno radimo na tome – rekla je ona.

Foto: EP

Predsednik Nacionalne asocijacije električnih vozila (NAEV), Ivan Vulović, primetio je da uvođenje e-mobilnosti u našu zemlju, ali i svuda u svetu, predstavlja složenu problematiku koja od svih nas zahteva da postavimo potpuno nova pravila.

– Srbija mora da pronađe svoje mesto, oslanjajući se na iskustva eksperata koji su stekli znanje u inostranstvu. Meni se čini da država u ovom trenutku baca ogromna sredstva na projekte koji ne daju nikakve rezultate. Moraju da se ustanove nova pravila, koja će vrednovati konkretne rezultate u ovoj oblasti, bilo da će država u budućnosti davati podsticaje javnom, bilo privatnom sektoru – rekao je on i dodao:

– Došlo je do istorijske transformacije u auto-industriji. Samo Volkswagen Group planira da do 2025. godine na ulice izbaci milion elektro-vozila, a konzorcijum udruženih proizvođača BMW-a, Daimler, Ford, Volkswagen planiraju da već ove godine postave mrežu brzih punjača od 350 kW na 400 lokacija na evropskim autoputevima, a da ih do 2020. godine bude preko 1.500. Zato i mi moramo da budemo pametni i ulažemo novac i ideje u pametne projekte – kazao je Vulović.

Foto: EP

Dr Marko Jakšić iz General Motorsa je svoje obraćanje započeo citatom generalne direktorke GM-a da će “automobilska industrija u narednih pet do deset godina doživeti veće promene nego u zadnjih pedeset”.

– E-mobility, autonomna vožnja, pametni uređaji, odnosno razvoj softvera za povezivanje automobila i pametnih uređaja, povećanje energetske efikasnosti, smanjenje ispuštanja štetnih gasova… Sve su to aktuelni trendovi, i sve razvijene zemlje rade na ubrzanom razvoju električnih automobila. Što se korisnika tiče, istraživanja pokazuju da je njima domet baterije najvažnija stavka pri izboru da pređu na električni automobil i da bi taj domet trebalo da iznosi oko 320 kilometara. Takođe, kupcima su važne i savremene tehnologije, povećana bezbednost vozila, ali i dizajn, koji je sada moguće menjati i modernizovati. Globalna konkurencija je velika i zato je važno izgraditi infrastrukturu punionica, ali i omogućiti ljudima da vozila pune u kućnim uslovima – objasnio je on.

Slavko Vujović, predsednik UO Instituta EKO PRIVREDE SRBIJE, šef projekta proizvodnje električnih automobila u Srbiji primetio je da “Srbija ima ideje, ali nema infrastrukturu”.

– Budućnost je jasna: do 2025. godine – samo električni automobili. Ne benzinske pumpe, već električne punionice. Ako to ne shvatimo na vreme, nećemo moći da izađemo iz svoje zemlje, a svi stranci će nas  zaobići. Potrebno je mnogo rada, mnogo ulaganja ali mi to možemo – zaključio je on.

Photo-ilustration: Pixabay

Kao predstavnik BMW-a, proizvođača koji je na proteklom Sajmu automobila predstavio svoj najnoviji model elektro automobila i3, prisutnima se predstavila direktorka kompanije Delta auto, Aleksandra Đurđević.

– Što se tiče spremnosti našeg tržišta da se e-automobili prezentuju domaćim kupcima, suočili smo se s dva ključna problema, a to su infrastruktura i to što nemamo podršku ni subvencije od države. Bez rešenja ova dva problema, nije moguće da bi jedna zemlja mogla da uveze i distribuira ovakva vozila. Mi možemo da instaliramo svoje punjače na određenim punktovima kao što su hoteli ili da svojim klijentima ponudimo da vozila pune u kućnim uslovima, ali razvoj infrastrukture je neophodan da bi e-mobilnost zaživela. To više nije budućnost, već sadašnjost – rekla je ona.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Toto4d Toto4d Paito Hk
ts77casino
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
situs toto
slot bola
slot bola
Toto Slot
slot88 gacor
toto slot
Toto Slot
slot gacor
Slot Toto
situs toto
Agen Slot Toto
Slot Demo
Toto Slot
Situs Toto
situs toto
toto gacor
Slot Online
slot qris
situs toto
https://himmahnw.id/
slot pulsa
situs toto
slot toto
slot gacor
paito togel login
scatter hitam
situs slot online
situs slot online
pg soft mahjong 2
asia toto slot Toto Slot Gacor Akun Toto Akun Toto Toto Slot Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Situs Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto
Toto SLot Toto SLot Toto SLot Togel Slot Togel Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot Toto Slot