Beč uskoro dobija najduži pešački i biciklistički most u gradu

Beč uskoro kreće sa izgradnjom najdužeg pešačkog i biciklističkog mosta u gradu, koji će premostiti barijere i olakšati život stanovnicima opštine Donauštat. Most, koji će biti dug 700 metara i širok 4,5 metra, postaviće se uz već postojeći most tramvajske linije 26 i značajno će skratiti puteve koje trenutno koriste pešaci i biciklisti.

Opština Donauštat je područje koje se brzo razvija, ali postojeći železnički koloseci i autoput S2 trenutno predstavljaju velike prepreke za pešake i bicikliste, koji moraju praviti velike zaobilaznice duže od jednog kilometra kako bi stigli do svakodnevnih odredišta poput prodavnica, parkova i mesta za rekreaciju.

Stanovnici ovog kraja imaju tramvajsku liniju 26 na raspolaganju, ali pristup za one koji preferiraju bicikl ili pešačenje nije adekvatan.

Uli Zima, članica gradskog veća zadužena za planiranje i mobilnost, istakla je da će ovaj projekat značajno smanjiti vreme koje stanovnici trenutno troše na prelazak između različitih delova Donauštata.

„To ćemo sada promeniti. Izgradićemo jedan od najdužih pešačkih i biciklističkih mostova u Beču i time stanovnicima Donauštata skratiti dosadašnje puteve“, izjavila je Zima.

Pročitajte još:

Planiranje ovog ambicioznog projekta već je u toku, a početak radova se očekuje sredinom 2026. godine. Most će biti ključna veza u okviru šireg plana poboljšanja biciklističke infrastrukture u Beču. U protekle dve godine, u opštini Donauštat izgrađeno je 14 kilometara novih biciklističkih staza, dok grad Beč svake godine realizuje oko 50 projekata usmerenih na izgradnju novih biciklističkih ruta.

Na godišnjem nivou, austrijska prestonica ulaže približno 20 miliona evra u razvoj biciklističke mreže, čime grad nastoji da promoviše održive oblike prevoza i smanji saobraćajne gužve.

U Beču postoji preko 1.600  kilometara uređenih biciklističkih staza, što značajno podstiče građane da koriste bicikl kao prevozno sredstvo. Biciklizam u Beču ima važnu ulogu, ne samo u rekreativne svrhe, već i kao praktičan način svakodnevnog transporta.

Za one koji posećuju grad ili nemaju sopstveni bicikl, na raspolaganju su stanice VienMobil, kojih ima preko 200 širom grada. Na ovim stanicama bicikli se mogu iznajmiti i vratiti, što dodatno olakšava korišćenje bicikla kao ekološki prihvatljivog prevoznog sredstva.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti