Baterijski vagoni – inovacija za transport čiste energije bez novih dalekovoda

Izgradnja novih dalekovoda visokog napona ključna je za širenje čiste energije i snabdevanje električnom energijom industrije, ali u praksi takvi projekti često traju i više od 20 godina. Kompanija SunTrain razvila je inovativno rešenje koje ne zahteva izgradnju novih dalekovoda, već koristeći postojeću železničku mrežu i baterijske vagone – transportuje električnu energiju u Sjedinjenim Državama.

Vagoni funkcionišu kao pokretni dalekovodi i skladišta energije. Oni ne koriste ugalj niti druge fosilne izvore, već se pokreću električnom energijom prethodno uskladištenom u baterijama. Ta energija dolazi iz obnovljivih izvora, pre svega vetra i sunca, i predstavlja višak koji mreža na mestu proizvodnje trenutno ne može da primi. Baterijski vagoni transportuju ovu energiju do lokacija gde je potrebnija, čime se omogućava efikasna isporuka čiste energije bez potrebe za izgradnjom novih dalekovoda. SunTrain oprema omogućava automatsko pražnjenje bez ljudskog operatera.

Pročitajte još:

Kompanija je 2022. godine testirala prvi probni vagon, koji je prešao više od 10.000 milja po prugama u Kaliforniji i Koloradu, demonstrirajući punjenje i pražnjenje energije u realnim uslovima. Sledeći korak je prvi komercijalni vagon kapaciteta 17,2 MWh, za koji se planira prikupljanje dodatnih 3,5 miliona dolara.

Istovremeno, priprema se i veći pilot-projekat sa 20 vagona čiji će ukupni kapacitet biti 344 MWh. Ovo će biti realizovano u partnerstvu sa Xcel Energy, koji će transportovati višak energije iz vetra i sunca u Pueblo-u do bivše termoelektrane u Denveru.

Ovaj projekat pokazuje na koji način postojaća infrastrukture može inovativno da se koristi za energetske tranzicije i efikasniju distribuciju obnovljive energije, smanjujući potrebu za skupim i dugotrajnim izgradnjama novih dalekovoda.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti