DDOR BG CAR SHOW 06 i 12. MOTOPASSION su tokom sedam dana, koliko su trajali, bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu. Da su bili i uspešni potvrđuje podatak da je kroz kapije Beogradskog sajma prošlo – 132.525 posetilaca. Takvom posetom bili su zadovoljni i organizatori ovih sajmova, i izlagači i drugi komercijalni učesnici, ali i privrednici, uvoznici, distributeri…
Prema nezvaničnim izvorima iz Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova, ali i prema medijskim izjavama samih izlagača, tokom ove manifestacije prodato je više od 3000 vozila svih kategorija, što govori o nastavku trenda značajnog oporavljanja i uzlaznoj liniji automobilskog tržišta.
Pod sloganom „Glavni u gradu“, ovaj najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi, okupiо је u okviru sajma automobila 306 izlagača iz dvadesetak zemalja, predstaviо 34 automobilska brenda sa 41 premijerom ili sasvim novim modelom automobila, koje je vodeća svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Proizvođači lakih privrednih vozila predstavili su 10 renomiranih brendova sa 19 noviteta. Sajam motocikala ugostio je 73 izlagača, koji su predstavili 36 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala, sa čak 41 novitetom. Ukupno je na oba sajma bilo izloženo oko 600 različitih modela vozila. Tri hale (7, 8 i 9) bile su angažovane samo za učesnike i posetioce sajma „Motopassion“.
Kako je bilo i očekivano, izuzetnu pažnju posetilaca privukli su ekskluzivni automobili iz premium segmenta.
Bez konkurencije u performansama i dizajnu predstavljena su i dva najskuplja automobila na ovogodišnjem sajmu. Jedan je Lamborghini Huracan GT3, koji košta 397.000 evra, a drugi Ferrari GTC4 lusso sa cenom od oko 340.000 evra.
I sektor prateće industrije predstavio se izuzetno raskošnom ponudom rezervnih delova, derivata naftne industrije, auto-galanterije i kozmetike, tuning opreme i naročito sadržajnom izložbom garažno-servisne opreme.
Veliki deo posla obavile su i banke, lizing i osiguravajuće kompanije, te sektori finansiranja u samim auto-moto kućama, prodavcima i distributerima, koji su gotovo bez izuzetka nudili privilegovane, povoljne sajamske finansijske konstrukcije kako bi kupac za isti novac dobio što povoljnije uslove kreditiranja, povlastice u dodatnoj opremi vozila, produženoj garanciji i uslovima servisiranja. Očekivano, kredit je bio najčešći način da se kupac poveze kući novim automobilom.
Čitav ovaj auto-moto hepening bio je prilika i povod i za različite izbore, vrednovanja i rangiranja.
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije je „Automobilom godine“ na srpskom tržištu za 2018, i to u kategoriji do 15.000 evra, proglasio „Volkswagen polo“, u cenovnoj kategoriji preko 15.000 evra to je „Mercedes-Benz S-klase“; a u kategoriji SUV/crossover to je „Volvo XC60“, a u kategoriji „best buy“ („najbolja kupovina“) pobednik је „Opel Crossland X“.
Kompanija Metro market je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine, Agencijom za energetiku, Srpskom asocijacijom uvoznika automobila i delova, Centrom za motorna vozila – AMSS i časopisom Energetski portal, „Eko automobiloml 2018. u Srbiji“ proglasila Opelov model „Crossland X“.
Automobilski forum, udruženje automobilskih novinara i drugih stručnjaka u oblasti automobilizma dodelio je svoje tradicionalne nagrade za zapažene rezultate u auto privredi i auto-moto sportu.
Uz brojne pojedinačne promotivne konferencije učesnika na ovim sajmovima, prezentacije i edukativne sadržaje, prateći program predstavljao je ozbiljnu podršku onom glavnom, izlagačkom.
Prvi utisci po zatvaranju kapija DDOR BG Car Show 06 i 12. Motopassion su veoma pozitivni, kao i utisci o društvenoj, privrednoj i ekonomskoj klimi koja utiče na kapacitete svih učesnika na auto-moto tržištu i kupovnu i platežnu moć potencijalnih kupaca. Po mišljenju i izlagača i posetilaca ove manifestacije, Beogradski sajam je u tom pogledu odlično obavio svoj deo posla i pokazao se dostojnim osloncem sajamske delatnosti u ovom delu Evrope.