Austrijska kompanija Polytechnik osposobila je kotao učinka 13,5 MW za grejanje fabrike Airbus u Tuluzu, u Francuskoj.
Poznati austrijski proizvođač opreme za energetsko iskorištavanje biomase Polytechnik obavestio je javnost kako je isporučio i izveo novo kotlovsko postrojenje za snabdevanje toplotnom energijom proizvodnih pogona fabrike aviona Airbus u Tuluzu u Francuskoj. Kako se ističe, reč je o kotlu za proizvodnju zasićene pare s toplotnim učinkom 13,5 MW sa hidrauličom pokretnom rešetkom i predviđenom za loženje na drvnu sečku.
Pri tome bi količina sečke trebala da iznosi 22 000 t godišnje, što je količina za koju čelnici Airbusa smatraju da se najbolje uklapa u usvojenu ekološku strategiju. Kotao će prvenstveno služiti za toplotom proizvodnih pogona ukupne površine 350 000 m2 (montažnih hala i lakirnice za avione A 350). Pri čemu se očekuje značajno smanjenje potrošnje plina (koji bi se inače koristio kao energent), ali i emisija ugljen dioksida. Zarad snabdevanja šumskom biomasom Airbus je uspostavio saradnju sa šumarskom zadrugom COFOGAR, jednim od najvećih šumarskih organizacija u jugozapadnoj Francuskoj. U skladu s time, čak će 70% sečke stizati iz šuma u vlasništvu COFOGAR-ovih članova, dok će se 30% biomase dobijati iz okolnih drvnoprerađivačkih pogona.
Kako ističu stručnjaci Polytechnika, uprkos velikim odstupanjima u svojstvima goriva kao što su vlažnost, dimenzije i udeo čestica, bez problema je osigurano precizno nameštanje rada i upravljanje toplotnim učinkom kotlovskog postrojenja. Uz to, biće obezbeđeno i potrebno školovanje osoblja koje će njime upravljati. Tako će biti upućeno u optimalni rad pogona. Pri tome je zanimljivo i rešenje za dovođenje sečke do kotla, što se ostvaruje iz aktivnog silosa s pokretnim dnom. Dok se ostatak sečke, predviđen za potrošnju za tri dana rada postrojenja, smešta u pasivnom silosu, u koji se dovezena sečka ubacuje bagerom.
Spomenuti projekt ne daje samo dobre rezultate za Airbus kada je reč o proizvodnji toplote, već su dobri i finansijski rezultati. To ne znači samo snižavanje troškova u odnosu na isto postrojenje na prirodni plin za čak 50%, već i smanjenje emisija CO2 za čak pet puta. Uz to, deo investicije u novo postrojenje pokriven je i sredstvima francuske energetske agencije ADEME.
Izvor:energetika-net
Vesna Vukajlović