Novi koncesionar Aerodroma „Nikola Tesla“, francuski „Vensi“, počeo je obimne radove na pisti i pristupnim terminalima. Ukupna ulaganja u aerodrom su 736 miliona evra, a ova prva faza oko 12 milijardi dinara.
Prva tri meseca ove godine, kažu novi koncesionari, ispunila su očekivanja kapaciteta aerodroma i broja putnika.
Sa beogradskog aerodoma, i pored pandemije, avioni lete na sve značajnije destinacije u Evropi.
Planovi su veliki, pa se ovaj period koristi da se aerodrom obnovi, a sa novim terminalom od sledećeg septembra i proširi kapacitete.
„Krenuli smo u izgradnju prvog dela terminala C dugačkog 350 metara sa mogućnošću proširenja do 500 metara. Imaćemo 16 novih gejtova i to završiti do 2022. Na ovim terminalima neće se mešati putnici koji izlaze iz aviona i oni koji ulaze u njega, i time ćemo povećati kapacitet i smanjiti gužvu“, navodi Nikola Brus, izvršni tehnički direktor „Beogradskog aerodroma“.
Proširuju se i platforme za prihvat aviona za 25.000 kvadratnih metara, što će omogućiti prijem aviona širine krila i do 36 metara.
Gradi se i nova čekaonica sa 130 mesta, za putnike koji autobusom idu do udaljenih parking pozicija aviona.
Radi se i nova pista, dužine 3.600 metara, duža od stare za 100 metara. Ona će prihvatiti saobraćaj dok se stara pista, izgrađena pre šest decenija, bude rekonstruisala.
Pročitajte još:
Uprkos radovima na staroj pisti, saobraćaj se obavlja uz specijalne mere obezbeđenja, tako da je zagarantovana bezbednost radnika, kažu u „Vensiju“.
Izvor: RTS