Japansko udruženje brodovlasnika najavilo je da će se japanska brodarska industrija suočiti sa izazovom 2050. godine – neto nulti GHG. Jedna od najznačajnijih inicijativa je e5 Lab Inc., konzorcijum koji čine Asahi Tanker Co., Ltd., Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., i Mitsubishi Corporation, u cilju razvoja komercijalnih brodova koji za pogon koriste obnovljive izvore energije.
Rešavajući izazove dekarbonizacije sa kojima se suočavaju japanska pomorska i brodogradarska industrija, e5 Lab je nedavno predstavio ROBOSHIP – dizajn za tanker za transport goriva na biomasu, koji se napaja potpuno standardizovanim električnim pogonskim sistemom kako bi postigli nultu emisiju. Izgrađen od strane Honda Heavy Industries Co., Ltd., dužine 70 metara, nosač od 499 tona biće opremljen kompletnim ABB-ovim modularizovanim paketom električnog pogona, koji mu omogućava da koristi više izvora energije za optimizovanu operativnu efikasnost i operacije bez emisija. Dodatne prednosti sistema su smanjene buke i vibracija, niži troškovi održavanja i poboljšane mogućnosti upravljanja koje olakšavaju pristajanje i isplovljavanje.
„Saradnja sa ABB-om je bila iznad naših očekivanja u pružanju vodeće tehnologije i efikasnosti u svetu, vrhunske bezbednosti i pouzdanosti, specifične veličine i smanjenja težine, koja je jedinstvena za plovila“, rekao je Jasumasa Suetsugu, glavni tehnološki direktor e5 Lab.
„Pored toga, visoka digitalna kompatibilnost će pomoći da se smanje i troškovi rada i održavanja. Naš cilj je da značajno doprinesemo rešavanju ekoloških izazova i smanjenju obima posla posade tokom plovidbe u Japanu”, dodaje Jasumasa Suetsugu.
Masao Akamatsu, predsednik, IHI Power Systems, prokomentarisao je: „Naš tim za morske energetske sisteme odlučio je da radi sa ABB-om na osnovu njihove odlične globalne reputacije kao integratora morskih električnih sistema i pouzdanih, visokokvalitetnih proizvoda i usluga.“
„Počastvovani smo što smo izabrani za ovaj revolucionarni projekat koji će imati značajnu ulogu u naporima za dekarbonizaciju japanskog brodarstva“, rekao je Juha Koskela, predsednik Odseka, ABB Marine i Ports.
Pročitajte još:
„Brodovi na električni pogon su ključni za održivu budućnost brodarske industrije – i ponosni smo što našim kupcima pružamo visoko efikasna rešenja za električni pogon koja su u skladu sa današnjim propisima i omogućavaju integraciju sa izvorima energije bez emisija“, kaže Juha Koskela.
ABB-ov nagrađivani DC Grid™ sistem distribucije električne energije je modularan i može se izgraditi tako da odgovara različitim vrstama plovila – od najvećih okeanskih brodova do manjih plovila niže snage koja rade na kraćim razdaljinama i na unutrašnjim plovnim putevima.
Zahvaljujući ovom rešenju, brodovi će u budućnosti crpeti čiste izvore energije za operacije sa nultom emisijom – bez ugrožavanja brzine ili dometa plovidbe. Onboard DC Grid™ takođe smanjuje otisak električne opreme eliminišući potrebu za glomaznim transformatorima i glavnim razvodnim pločama. To ostavlja više prostora za teret, obezbeđuje veću fleksibilnost u pozicioniranju komponenti sistema na brodu i povećava kapacitet korisnog tereta.
Kompletan obim snabdevanja ABB-a obuhvata standardni sistemski paket koji se sastoji od hardvera za električni pogon, uključujući pogonske motore, DC centrale, baterije i generatore za skladištenje energije, i abb Ability™ Marine Remote Diagnostic System za kontinuirani nadzor i daljinsku podršku.
ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) je vodeća globalna tehnološka kompanija koja energizira transformaciju društva i industrije kako bi postigla produktivniju, održivu budućnost. Povezivanjem softvera sa svojim portfolijom elektrifikacije, robotike, automatizacije i pokreta, ABB pomera granice tehnologije kako bi podigao performanse na nove nivoe. Sa istorijom izvrsnosti koja se proteže više od 130 godina unazad, uspeh ABB-a pokreće oko 105.000 talentovanih zaposlenih u preko 100 zemalja.
Izvor: ABB