Vlada Srbije održala je sastanak sa predstavnicima mlekara i velikih trgovinskih lanaca povodom mogućih posledica poremećaja na tržištu mleka u Evropskoj uniji na domaće snabdevanje i položaj proizvođača. Ukazano je da problemi na evropskom tržištu stvaraju pritiske i na srpske proizvođače, te da će država u saradnji sa sektorom tražiti rešenja kako bi se izbegla dodatna destabilizacija.
Predsednik Vlade poručio je da će se pratiti situacija i da se neće tolerisati potezi koji bi ugrozili domaću proizvodnju. Ministarstva su podržala nastavak dijaloga i mere koje bi mogle doprineti stabilizaciji tržišta, uz poruku da će ovakvi sastanci biti organizovani i ubuduće.
Predstavnici mlekarskog sektora izneli su razloge za zabrinutost, posebno ukazujući na carine koje su Sjedinjene Američke Države uvele evropskim proizvođačima sireva, što može indirektno uticati i na domaći sektor, imajući u vidu da su srpske mlekare uglavnom izvozno orijentisane. Naveli su i da dodatni problem predstavlja negativna kampanja na društvenim mrežama, u kojoj se dovodi u pitanje broj grla u Srbiji i poreklo mleka u proizvodima na rafovima, što utiče na poverenje potrošača.
Pročitajte još:
- Srbija u vrhu svetske liste zagađenja vazduha
- Kop Radljevo: plan montaže ispunjen, otkopavanje otkrivke planirano za 2026.
- Globalna potražnja za ugljem na putu pada do kraja decenije
Kao jedno od mogućih rešenja istaknuta je potreba za osnivanjem centralne laboratorije za kontrolu kvaliteta mleka, jasnijim označavanjem porekla proizvoda u trgovinama, kao i pojačanom kontrolom na granicama kako bi se sprečio nelegalan promet mlečnih proizvoda.
Nakon sastanka, predsednik Udruženja odgajivača goveda Centralne Srbije Milija Palamarević izjavio je za Agroklub da je dogovoreno snižavanje marži na mleko i mlečne proizvode na nivo koji je uobičajen u zemljama regiona. Takođe, naveo je da će velikim mlekarama biti ukinut zakup rafova u trgovinskim lancima, čime bi se smanjili troškovi i omogućilo zadržavanje stabilne otkupne cene prema proizvođačima, uz što povoljniju cenu za potrošače.



