Autoindustrija na prekretnici – Slovenija sprema potrebne mere

Značajne promene, problemi, i visoko postavljeni ciljevi u automobilskoj industriji, o kojima smo nedavno pisali, mogu izazvati dalekosežne posledice. Slovenački ministar privrede sazvao je sastanak sa predstavnicima automobilske industrije, poslovnih udruženja i sindikata, čiji je cilj bio da se analizira trenutna situacija i formulišu neophodne mere kako bi se slovenačka automobilska industrija prilagodila novim globalnim izazovima.

Nemačka automobilska industrija, koja ima snažan uticaj na evropsko tržište, suočava se sa ozbiljnom krizom. Spori prelazak na električna vozila, pad prodaje, ukidanje subvencija i sve veća konkurencija iz Kine samo su neki od problema koji opterećuju ovaj sektor. Kompanije poput Volkswagena, BMW-a i Mercedes-Benza beleže značajan pad u prodaji, dok se suočavaju sa visokim troškovima proizvodnje i viškovima neprodatih vozila. Geopolitičke tenzije i nedostupnost ruskih sirovina dodatno otežavaju situaciju, a kineski proizvođači električnih vozila, zahvaljujući povoljnijim uslovima proizvodnje i subvencijama, konstantno vrše pritisak na evropske kompanije.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Unsplash (p-l)

Ovi izazovi imaju direktan uticaj na mnoge pa i slovenačku privredu, s obzirom na to da je slovenačka automobilska industrija izrazito izvozno orijentisana i usko povezana sa drugim proizvođačima. Tokom sastanka u Sloveniji, kojem su prisustvovali predstavnici Kancelarije Republike Slovenije za makroekonomske analize i razvoj, Privredne komore Slovenije (GZS), Obrtno-preduzetničke komore Slovenije, Udruženja poslodavaca Slovenije i Saveza slobodnih sindikata Slovenije, naglašena je potreba za hitnim delovanjem.

Tokom sastanka istaknuta je neophodnost sprovođenja strukturnih mera koje bi obuhvatile unapređenje proizvodnih procesa kroz integraciju novih tehnologija, digitalizaciju, automatizaciju i robotizaciju. Predstavnici industrije izrazili su očekivanje da će država, čak i privremenim merama poput najavljene šeme skraćenog radnog vremena, pomoći u zadržavanju zaposlenosti u periodima privremenih oscilacija potražnje. Te mere trebalo bi iskoristiti i za dodatno osposobljavanje zaposlenih, s obzirom na to da će restrukturiranje industrije zahtevati nova znanja i kompetencije, kako se navodi na sajtu Vlade Slovenije.

U kontekstu izazova sa kojima se suočava automobilska industrija u Nemačkoj i  Evropi — Slovenija nastoji da predvidi negativne posledice na svoju privredu i preduzme adekvatne mere. Analitičari upozoravaju da je neophodno brzo prilagođavanje e-mobilnosti kako bi se zadržala konkurentska prednost na globalnom tržištu.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti