Električni autobusi u centru Beča biće zamenjeni novim vozilima koja koriste kombinaciju baterije i vodonika. Bečko preduzeće za javni gradski prevoz Wiener Linien ulaže u deset novih minibuseva italijanskog proizvođača Rampini. Ovi autobusi će se pokretati i vodonikom i električnom energijom i prvi su minibusevi sa ovom tehnologijom.
Tokom vožnje, vodonikova gorivna ćelija generiše novu električnu energiju, tako da autobus zahvaljujući tehnologiji „range-extender“ može biti u upotrebi ceo dan bez dopunjavanja. Ovo znači da više nije potrebna infrastruktura za punjenje u centru grada, a broj autobusa na dosadašnjim linijama će biti smanjen sa 12 na 10.
Za kupovinu i održavanje novih autobusa gradske vlasti su zajedno sa Saveznim ministarstvom za zaštitu klime i Evropskom unijom uložili oko 12 miliona evra, što Beč čini evropskim liderom u dekarbonizaciji javnog prevoza.
Pročitajte još:
- Napravljena EV baterija koja se puni najbrže na svetu
- „Crna kutija“ doprinosi većoj bezbednosti na putevima
- Nove tehnologije farbanja automobila štede bateriju EV
Novi, potpuno klimatizovani Rampini autobusi će se puniti i dopunjavati na H2 stanici i punjačima energetskog preduzeća „Wien Energie“ i preduzeća za kombinovane usluge „Wiener Netze“, koristeći zeleni vodonik koji se proizvodi upravo u Beču.
„Inovativna tehnologija koja za pogon koristi i bateriju i vodonik omogućava cjelodnevni rad bez prekida za punjenje. Zeleni vodonik potreban za rad proizvodi se direktno u Beču, što nam omogućava da budemo nezavisni i klimatski neutralni. Time nastavljamo smanjivati emisije i istovremeno pružati visok komfor našim putnicima“, dodaje Viener Linien, direktor Gudrun Senk.
Pored novih minibuseva sa Range-Extender tehnologijom, od 2025. godine u upotrebi će biti i deset autobusa isključivo na vodonikov pogon.
Energetski portal