Moravski koridor u potpunosti će biti završen krajem 2025. ili početkom 2026. godine, a do kraja ove godine u saobraćaj će biti pušteno 30 kilometara tog koridora, čime će u saobraćaj biti uključeni Trstenik i Vrnjačka banja kao i deo deonice Preljina – Adrani najverovatnije do Mrčajevaca.
Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture istakao da je dužina Moravskog koridora 112,4 kilometara.
,,Ovde imao dve deonice, od Preljine do Mrčajevaca i od Mrčajevaca do Adrana, jedna je 12 kilometara, a druga je 18 kilometara. Radimo da bude završena i neka od tih deonica. U svakom slučaju krajem 2025. i početkom 2026. imaćemo još tih dodatnih 25 kilometara od Vrnjačke banje do Adrana i to je onda kompletno završen Moravski koridor“, rekao je Vesić.
Moravski koridor je, kako kaže, značajan za razvoj lokalnog turizma i lokalnih investicija, a radi se i izmeštanje gotovo 30 kilometara Zapadne Morave.
Kako je naveo, ovde živi skoro 500.000 ljudi, imamo velike gradove kao što su Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka banja i Trstenik, a neophodno je da se u Kraljevo dovedu još neke fabrike.
Pročitajte još:
- BIH I SRBIJA ZAJEDNO MODERNIZUJU PRUGU OD DOBOJA DO RUME
- KAKO JE PREDLOG PROŠIRENJA NEMAČKOG AUTO-PUTA IZAZVALO NEGATIVNE KLIMATSKE REAKCIJE
- U BIJELOM POLJU OTVORENA ZAJEDNIČKA ŽELEZNIČKA STANICA SRBIJE I CRNE GORE
Obilazeći radove na petlji Adrani sektori 3 Moravskog koridora, naveo je da će na toj petlji početi brza saobraćajnica ka Novom Pazaru.
Kako je objasnio, reč je o 84 kilometara koji se sada projektuju. Brza saobraćajnica Kraljevo – Raška – Novi Pazar, povezaće Novi Pazar i Rašku na brzu saobraćajnicu. Na ovaj način od Novog Pazara do ovog mesta stizaće se recimo za 20-25 minuta.
,,A gore, malo iznad, ima još jedna petlja Katrga prema Preljini. Tu će se uključivati obilaznica oko Kragujevca. Sada radimo 22 kilometara obilaznice, treba da se radi još 36 kilometara „, rekao je Vesić.
Ministar dodaje da će to pružiti direktnu vezu prema auto-putu Beograd – Niš, čime će ovaj deo Srbije biti premrežen mrežom auto-puteva i brzih saobraćajnica.
Kako navodi, Moravski koridor je prvi pametni auto-put u Srbiji sa opremom koja omogućava da softver automobila direktno komunicira sa softverima na pametnom auto-putu. Rekao je da je i toku projekat koji rade Telekom Srbija i Institut Mihailo Pupin koji će svih postojećih hiljadu kilometara auto-puteva u Srbiji pretvoriti u pametne auto-puteve.
,,Nova direktiva Evropske komisije nalaže da svi novi automobili proizvedeni u EU imaju ugrađenu opremu za direktnu komunikaciju sa softverima na auto-putu. Tako da narednih godina više nećete moći da vozite brže nego što je dozvoljeno, pošto će automobil čitati znake umesto vas“, rekao je Vesić.
Energetski portal