Javni prevoz u Beogradu uskoro i na rekama

Foto: Wikipedia/Vlada Marinković

Odluka o uspostavljanju linijske plovidbe biće doneta na današnjoj sednici Skupštine Grada Beograda a, ukoliko bude usvojena, građani će od Grocke do Obrenovca moći da putuju rečnim javnim prevozom, navodi se na sajtu Grada.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić precizirao je da se odlukom uređuju uslovi za obavljanje javnog prevoza brodovima, obaveze prevoznika i putnika, obim i kvalitet usluga, kao i ko je dužan da obavlja kontrolu.

„Odluka predviđa da brodske linije mogu biti za linijsku plovidbu, ali i turističko-kružne linije. Redovan prevoz brodovima obavljaće se od 6 do 22 sata, osim u danima kada plovidba nije moguća zbog vremenskih uslova. Linije se utvrđuju u skladu sa potrebama stanovništva i određuju planom linija, a registruju se u Sekretarijatu za javni prevoz uz prethodno odobrenje Lučke kapetanije. Putnik neće moći da uđe u vozilo bez pretplatne ili neke druge karte za javni prevoz jer će se validacija karata vršiti na pristaništima i bez nje neće biti dozvoljen ulazak na brod“, rekao je Vesić.

Kako je pojasnio, odluka predviđa da su vozari dužni da svojom plovidbom ne ugrožavaju putnike, da se staraju o održavanju reda u plovilu i pridržavaju naredbi Lučke kapetanije.

Vozar neće dozvoliti da na brod uđe putnik pod uticajem alkohola, oboleli od zarazne bolesti, dete mlađe od šest godina bez pratioca i putnik bez karte. U slučaju kvara plovila, prevoznik mora da angažuje drugo u roku od dva sata. Putnici koji se ukrcavaju na brod dužni su da imaju validiranu kartu za javni prevoz, a sa sobom mogu uneti ručni prtljag, dečja kolica, invalidska kolica, bicikl i psa ili mačku.

Beograd je grad na dve međunarodne plovne reke sa skoro sto kilometara rečnih obala. Neverovatno je da svoje reke nismo koristili za javni prevoz kao što to rade mnogi gradovi u svetu. Već dve godine sa Sekretarijatom za javni prevoz radim na projektu rečnog javnog prevoza koji ne podrazumeva samo uređenje rečnog prevoza već i promene u sistemu prevoza kako bi buduća pristaništa odnosno rečne stanice bile povezane kopnenim vidovima javnog prevoza“, istakao  je Vesić.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti