Evropska agencija za životnu sredinu (EEA) saopštila je da su preliminarni podaci pokazali da su automobili prodati prošle godine u Evropskoj uniji ispuštali manje ugljen dioksida nego oni koji su prodati 2013. godine.
Navedeno da su ovakvi automobili ispuštali 2,6 odsto manje ugljen dioksida, odnosno za oko 7 grama manje nego što je projektovano kao cilj za smanjenje emisije ugljen dioksida za 2015. godinu. Automobili prodati prošle godine u Evropskoj uniji ispuštali su 123,4 grama ugljen dioksida po kilometru, dok granica za 2015. godinu iznosi 130 grama ugljen dioksida po kilometru što je dostignuto još 2013. godine. U planu je da do 2021. godine ova granica bude smanjena na 95 grama ugljen dioksida po kilometru.
Najviše automobile u Evropskoj uniji koristi dizel, čak 53 odsto, a najviše se koriste u Irskoj, Luksemburgu i Portugaliji. Vozila na dizel su efikasnija od vozila koja koriste benzin, međutim u poslednje vreme je i efikasnost vozila na benzin porasla tako da sada emituju samo 3 grama više ugljen dioksida po kilometru u odnosu na vozila koja koriste dizel.
Inače, 1995. godine vozila su emitovala 186 grama ugljen dioksida po kilometru, što je do sada smanjeno za oko 34 odsto. Najveći zagađivači vazduha su automobili koji se voze u Letoniji, Estoniji i Bugarskoj, dok najmanju emisiju ugljen dioksida imaju automobili u Grčkoj, Portugaliji i Holandiji. Takođe, tokom 2014. odine u Evropskoj uniji registrovano je oko 38 hiljada električnih automobila što je za 57 odsto više nego u 2013-oj godini.
Sandra Jovićević
foto: ekokutak.zivotinje.rs
izvor: euractiv.rs