Turizam kao spona između Srbije, Republike Srpske i Grčke

Drugi Turistički forum Grčka-Srbija-Republika Srpska pod nazivom „Otkrijte nove turističke destinacije“ održan je u subotu, 9. novembra 2019. godine u Kongresnom centru „Ioanis Velidis“,  u okviru  Međunarodnog sajma turizma „Filoksenia“ u Solunu, u organizaciji Grčko-srpske privredne komore za industriju, turizam i mala i srednja preduzeća Severne Grčke, uz podršku Privredne komore Vojvodine (PKV)Privredne komore Republike Srpske i Opštine Preveza.

Foto: PKV

Tom prilikom, učestvovalo je oko 100 predstavnika turističke privrede koji su učestvovali u bilateralnim susretima, a vojvođansku privrednu delegaciju činili su Turistička organizacija Vojvodine, Hotel „Prezident“ Novi Sad, Hotel „Prezident Premier“ Sremski Karlovci, Vila „Prezident“ Sremski Karlovci,  Hotel „Putnik“ Novi Sad, Hotel „Vojvodina“ Novi Sad, Pansion „Ana“ Senta, JP za upravljanje pristaništem i marinom „Marina“ Apatin, Novosadski sajam, Turistička agencija „Market turs“ Novi Sad, Turistička agencija „Kompas-turizam i putovanja“ Novi Sad, Turistička agencija „Magelan“ Novi Sad.

Vojvođansku delegaciju predvodile su Dragica Samardžić, viši savetnik za turizam PKV i Slavica Hajder, viši samostalni stručni saradnik u Udruženju usluga PKV. Poslovne susrete otvorio je predsednik Grčko–srpske privredne komore Konstantinos Georgakos, koji je ukazao na značaj ovog Poslovnog foruma za  buduću privrednu saradnju ne samo u oblasti turizma, nego kako je rekao, i za celokupnu privredu Grčke i Srbije.

„Republika Srbija je uvek imala dobru poslovnu saradnju sa Republikom Grčkom u svim oblastima privrede, a posebno u oblasti turizma, ali nedovoljno ekonomski razvijenu u odnosu na mogućnosti. Grčka je omiljena destinacija za brojne turiste iz Srbije i Vojvodine. Mnogobrojne turističke agencije u Srbiji zasnivaju svoju ponudu na aranžmanima za letovanja u Grčkoj. Ti aranžmani za sledeću godinu se već nalaze u prodaji na srpskom tržištu. Želja nam je da uspostavimo poslovnu saradnju sa turističkim firmama iz Severne Grčke kako bi se turistička ponuda Vojvodine našla u njihovim programima“, istakla je Dragica Samardžić u svom obraćanju na Forumu.

Dodala je da su motivi za dolazak turista u Vojvodinu brojni. „Posebno bih istakla verski turizam koji povezuje grčki i srpski narod, kao i Srpsku Svetu Frušku Goru na kojoj se nalazi 16 manastira koji su neprocenjivo blago kulturne i duhovne baštine. Gostoljubivost kojom se turisti dočekuju, bogata gastronomska ponuda, kao i brojne manifestacije čine Vojvodinu nezaobilaznom turističkom destinacijom. Nadam se da će poslovni forum i predstavljanje turističke privrede Srbije i Vojvodine na Sajmu turizma ‘Filoksenia’, doprineti ostvarenju povećanja broja grčkih turista u Vojvodini“, rekla je Dragica Samardžić.

U plenarnom delu skupa, na kojem je bila prezentovana i turistička ponuda Vojvodine, Republike Srpske i regije Preveza iz Grčke, prisutnima su se obratili i predsednik Trgovačke komore Soluna Zorpidis Mihalis, predstavnik Grčko-srpske privredne komore Severne Grčke u Srbiji, Milivoje Miletić, gradonačelnik Grada Preveze Georgakos Nikolaos, predsednik Privredne komore Republike Srpske Borko Đurić, kao i konzul Republike Srbije u Solunu Dragana Glišić.

Na Poslovnom forumu i Sajmu turizma „Filoksenia“ učestvovali su i Privredna komora Srbije i Turistička organizacija Beograda.

Izvor: PKV

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti