Schneider Electric sarađuje sa domaćom firmom INEL više od 20 godina

Foto: Schneider Electric

Schneider Electric u ovoj godini proslavlja jubilarnih 20 godina na ovim prostorima. Za to vreme kompanija je razgranala mrežu domaćih partnera i namerava da je i dalje širi. To je jedan od važnih ciljeva Schneider Electric-a u Srbiji.

Ko su bili prvi partneri kompanije Schneider Electric u Srbiji, i kako je dolazilo do saradnje i unapređenja poslovanja bićete u prilici da čitate u seriji tekstova koji će biti objavljeni na Energetskom portalu.

Jedan od najstarijih partnera je domaća firma INEL. Na početku razgovora generalni direktor INEL-a Slobodan Milanov upoznao nas je sa počecima saradnje sa kompanijom Schneider Electric.

“Bila je to godina 1991. U toj godini sam odlučio da pokrenem sopstveni biznis. Pošto sam elektroinženjer, sa poslovnim iskustvom u spoljnoj trgovini, silno razočaran načinima rada u gigantima socijalističke privrede, uspeo sam da ubedim tri francuske kompanije da radim kao njihov agent. Kako? Teško. Ali našao sam način, našao sam i tržište. Zbog teških sankcija mnoga preduzeća koja su se bavila građevinarstvom i izvođenjem elektroradova nisu bila u mogućnosti da nabavljaju potrebnu opremu na zapadnom tržištu, naročito je bilo kompleksno proizvesti razvodne ormane prema zahtevima projekta. Njihovi projektni biroi bili su uglavnom u Srbiji. Poslovni model koji sam primenio bio je, kao i svi uspešni modeli, jednostavan. Odlučio sam se da se fokusiram na jedno rešenje – PRISMA razvodni orman Schneider Electric, funkcionalni sistem koji je omogućavao sva rešenja i realizaciju uz malo alata i tek ponešto sitnog materjala koji je bio dobavljiv. Na taj način sam radio nekoliko godina i kada je to postalo moguće, INEL je počeo da uvozi proizvode u Srbiju, transformisali smo se u distributera“, započinje priču Milanov.

Koliko je drugačija saradnja sa ovom kompanijom najbolje se vidi po tome što su uvek otvoreni za nove ideje. 

“Ono što najviše cenim kod njih jeste to što su uvek voljni da saslušaju i prihvate ili ne prihvate naše predloge, ali uvek posle konstruktivnih diskusija. Druga velika prednost Schneider Electric je izuzetna logistička podrška. Oni su davno shvatili da je tačan rok isporuke izuzetno važan i da je svaka promena nabolje ili nagore, koja je blagovremeno najavljena, nama dragocena. Ne shvataju svi da je iskrenost i transparentnost garancija dugoročne saradnje,“ naglašava direktor INEL-a. 

Takvim pristupom na domaćem tržištu Schneider itekako doprinosi razvoju lokalne privrede.

„Sinergija u poslovanju izuzetno je važna, bez obzira da li je između horizontalnih ili vertikalnih partnera i insistiranje na sinergiji je definitivno jedan od najvećih doprinosa Schneider Electric srpskoj privredi“, smatra Milanov.

„Mnogo sam naučio o elektrotehnici čitajući kataloge, i mnogo o poslovanju sarađujući sa predstavnicima te kompanije. Naročito u prvim godinama partnerstva. Naravno, svi koji su se zaposlili u INEL-u prolazili su kroz formalne i neformalne obuke koje nam je Schneider Electric obezbedio“, objašnja Milanov.

Partnerski odnos sa klijentima i to na svim nivoima, sa distributerima, sa ritejlerima, sa instalaterima, OEM, krajnjim korisnicima je vrlo kompleksan. 

Kako biti partner sa, na primer, dva instaletera koji su konkurenti na istom projektu? 

Direktor Milanov odgovara ”Tako što će i sa jednim i sa drugim partnerom sarađivati na isti način ili na način kako partner to traži, pomažući im da pronađu i ponude optimalna rešenja, a da razlika između njihovih ponuda bude njihova dodata vrednost. Da pomogne oba partnera, ali ne tako što će nekome pomoći više, a nekom manje, već onoliko koliko su se partneri angažovali. Da im ne bude konkurencija i da im pomogne da se za posao izbore.“

Međutim, kaže da je bilo i raznih izazova u zajedničkom poslovanju. „Gomila engleskih reči (targeti, evaluacije, PNL i dr.) koje su osnova poslovanja korporacija, a to Schneider Electric jeste, a samim tim i  Schneider Electric Srbija, kao deo te korporacije, bila je novina u korišćenju naših zaposlenih. Želim da im čestitam kako se nose sa tim. Uspevaju da u poslovanje unesu i malo srpskog duha, disharmonije, koja se ogleda u čovečnosti i nepretvaranju svega u brojeve“, dodao je Milanov.

Kada je reč o samim proizvodima Schneider Electric, prema rečima direktora INEL-a, oni se od drugih proizvoda razlikuju iz prostog razloga što ljudi u INEL-u veruju u te proizvode.

“Naravno da Schneider Electric ima jedinstvene proizvode, ali i mnogo sopstvenih patenata i primenjenih naprednih tehnologija i novih koncepata (npr. otvoreni prekidač MASTERPACT ima oko 600 delova, prethodnik SELPACT je imao oko 6000 delova). I drugi brendovi imaju odlične proizvode. Ali, da ponovim, mi verujemo u Schneder Electric proizvode.“

„Mi, INEL, preporučujemo Schneider Electric proizvode već 30 godina i nastavićemo i dalje. Davno smo odabrali i bili odabrani da zajedno sa tom kompanijom gradimo i sadašnjost i budućnost, verujem da ćemo i mi i oni istrajati. Nije dovoljno postati partner, treba i ostati partner i kada ide sjajno i kada ne“, zaključuje Milanov i ističe na samom kraju da ništa ne bi menjali u dosadašnjoj saradnji, već da se sve nastavi kao i do sada.

INEL d.o.o. osnovan 1991. godine, danas je vodeći distributer opreme za razvod električne energije i električne instalacije. Pokrivenost cele teritorije Srbije, raznovrsnost ponude i klijenata čine da je INEL danas jedan od najznačajnijih učesnika u distribuciji, sa stabilnim finansijskim poslovanjem i razvijenom logistikom. Firma sa poslovanjem koje bazira na vrhunskim partnerima, obučenom timu i stalnom prilagođavanju zahtevima, koje postavlja tržište.

Izvor: Schneider Electric 

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti