Roze postaje zeleno

Foto-ilustracija: Pixabay

Nerado se sećam dana kada sam ostala bez svoje poslednje, najdraže barbike. Naizgled dobronamerna poseta prijatelja i njihove neodoljive četvorogodišnjakinje bila je kobna po moju skromnu kolekciju uspomena iz detinjstva jer, dok su roditelji neumorno ispredali “od Kulina bana”, sva moja  pažnja bila je usmerena na dete koje je čupalo, svlačilo i razvlačilo moju “plavokosu”.

Iako sam na jedvite jade uspevala da zadržim osmeh i ljubaznost do samog kraja mučne posete, moji velikodušni ukućani primorali su me da se zauvek oprostim od barbike koja mi je prirasla za srce. “Neka je ponese kući kad joj se toliko sviđa, hehe”, bile su reči koje su se zabole u mene poput oštrice i, lišivši me daha, ostavile da bespomoćno gledam kako malene ruke nesmotreno gnječe lutku i odnose je u nepovrat. Bilo mi je svega 20 godina (true story…)

Prošlo je deset godina i moram priznati da je rana delimično zarasla, a i moj stav prema barbikama umnogome se promenio. Otkako sam uplovila u ekološke teme, plastika mi nije na spisku omiljenih materijala pa sada, kada sam i sama majka, detetu radije kupujem drvene igračke. Ipak, lukava Barbi našla je način da me iznova privoli u svoj tim i da se (možda) ponovo nađe u mojoj kolekciji.

Barbi kolekcija od reciklirane plastike

Kompanija Matel, koja od 1945. godine proizvodi omiljene dečije igračke, predstavila je prvu Barbi kolekciju napravljenu od 90 odsto reciklirane plastike iz okeana. Kolekciju, nazvanu  “Barbi voli okean” čine tri simpatične lutke i komplet za igranje na plaži, a njeno lansiranje predstavlja prvi korak ka daleko ambicioznijem cilju kompanije.

Naime, Matel želi da koristi isključivo reciklirane, reciklirajuće ili biološke plastične materijale u svim svojim proizvodima i ambalaži do 2030. godine ne bi li svojim čistim poslovanjem osigurali da deca, radi kojih kompanija i postoji, naslede „zdravu životnu sredinu i svet pun potencijala“.

Da je kompaija  ozbiljno pristupila cirkularnoj ekonomiji svedoči i podatak prema kome su uspeli da nadmaše cilj za 2020. godinu gde je trebalo da koriste 95 odsto recikliranog ili sertifikovanog papira za proizvodnju ambalaže. Umesto toga, Matel je ostvario 97 odsto čime nam poručuje da i industrija igračaka prolazi kroz ekološku revoluciju.

Ovo saznanje naročito je važno za mene jer se neretko desi da zalutam u prodavnicu igračaka šatro za klinca, a zapravo „za svoju dušu“, pa ako odlučim da se počastim ovom dugonogom lutkom, sada barem imam ekološku opciju.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti