Zašto novi automobili Volvo ne idu brže od 180 km/h?

Iako se čini da se proizvođači automobila takmiče koji će da izbaci na tržište četvorotočkaša veće brzine i boljih performansi, švedska kompanija Volvo je za razliku od svojih konkurenata, poput Mercedesa, Audija i BMW-a, odlučila da uspori.

Počev od ove godine, u svoje proizvode Volvo ugrađuje elektronski brzinomer sa ograničenjem na 180 km/h. Volvo je, prema sopstvenim tvrdnjama, preduzeo ove mere u svrhe bezbednosti vozača – i to na sopstvenu inicijativu, dve godine pre ostalih predstavnika auto-industrije. Od 2022. godine inteligentni sistem za pomoć u brzini će, kako je najavljeno, biti obavezan u svim novim vozilima.

Foto-ilustracija: Unsplash (Nirmal Rajendharkumar)

Ubrzanje od 180 km/h je itekako više u poređenju sa propisanim zakonskim ograničenjima u gotovo svim zemljama sveta. Ipak, odluku o uvođenju granice na brzinu, glasnogovornici Volvoa su argumentovali podacima Američke agencije za bezbednost u saobraćaju da je tokom 2017. godine čak 25 odsto saobraćajnih nesreća sa tragičnim ishodima bilo prouzrokovano „dodavanjem gasa“ na putu.

„Iznad određenih brzina, tehnologija i infrastruktura auta nisu sposobne da spreče ozbiljnu povredu ili smrt“, objasnili su oni.

Kompanija je po prvi put ovu ideju iznela u javnost još prošle godine. Ispostavila se kao izuzetno kontroverzna – neki su najavljeni poduhvat smatrali tehnološkim rešenjem za ukidanje njihovog prava na brzu vožnju, dok su drugi pohvalili nastojanja kompanije da zaštiti svoje klijente. Ograničenje nije inovacija Šveđana i bilo je prisutno i kroz istoriju razvoja motornih vozila, naglasili su pojedini poznavaoci.

Volvo je istakao da je njihova misija da sačuva živote važnija od gubitka potencijalnih kupaca.

Auto-kompanija iz Švedske je saopštila i da njeni modeli sada dolaze i sa uređajem Care Key. Pomoću njega, vlasnici mogu da podese i niže ograničenje brzine, npr. na 100 km/h kada pozajme automobil omladincu koji je neiskusan za volanom. Prethodno je postojao Red Key, koji su zainteresovane mušterije imale priliku da kupe naknadno kao aksesoar, ali je njegov, uslovno rečeno, naslednik Care Key od nedavno neizostavan deo opreme.

Polestar, proizvođač električnih vozila u vlasništvu Volvoa i sestrinske kompanije Džili, neće uvesti pomenute novine u svoje elektromobile.

Jelena Kozbašić

 

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti