WWF i UNEP pokrenuli kampanju za promociju prirode BiH

Foto-ilustracija: Unsplash (Harald Arlander)

Svetska organizacija za zaštitu prirode WWF Adria i Program Ujedinjenih nacija za zaštitu životne sredine UNEP BiH započeli su kampanju za promociju prirodnih vrednosti Bosne i Hercegovine uz poruku „Zaštićena i očuvana priroda – bogatstvo svih generacija“.

Jedna od aktivnosti kampanje, ujedno i najznačajnija, je promotivni i edukativni video koji prikazuje putovanje oca i sina kroz nekoliko zaštićenih područja u Bosni i Hercegovini, tokom kojeg se upoznaju sa raznolikošću prirode koju čuvaju zaštićena područja.

Njihov put obogaćen je i susretima sa različitim sugovornicima, od kojih svako na svoj način brine o prirodnim vrednostima – od čuvara prirode koji svakodnevno čuvaju velika, često nepristupačna prostranstva i biljni i životinjski svet u njima, turističkih vodiča i edukatora, do lokalnog stanovništva koje čuva tradiciju i promoviše održivo korišćenje prirodnih resursa.

Osim lepote očuvane prirode koja je prisutna u gotovo svakom kadru, video prikazuje  i posledice neodgovornog odnosa čoveka prema prirodi, ukazujući na odgovornost svakog od nas da sačuvamo nemerljivo bogatstvo u našem okruženju.

Na svom jedinstvenom putovanju, akteri filma posetili su Park prirode „Blidinje“, Zaštićeni krajolik „Vetrenica“, Prašumu „Perućicu“, Spomenik prirode „Boračko jezero“ i Nacionalni park „Sutjeska“.

Kampanja će biti realizovana na zvaničnim kanalima WWF Adrije i UNEP-a BiH, sa željom da se ukaže na značaj zaštićenih područja za očuvanje biodiverziteta, ali i na potencijal koji pružaju za socio-ekonomski razvoj zajednica.

Svedoci smo da se njihova primarna uloga često zanemaruje, dok prednost preuzimaju neodržive aktivnosti poput seče šuma, masovne izgradnje i masovnog turizma. Kroz regionalni projekat „Zaštićena područja za prirodu i ljude“, WWF zagovara efikasna i finansijski održiva zaštićena područja, podržana kroz angažovanje lokalne zajednice i organizacija civilnog društva.

Video snimci, kao i propratni komunikacijski materijal, urađeni su u saradnji sa marketinškom agencijom Mania iz Banja Luke. Video možete pogledati OVDE, a celokupnu kampanju možete pratiti na Fejsbuk stranici WWF Adrije.

Izvor: WWF Adria

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti