Radovi na Savi i Dunavu, cilj stabilno snabdevanje energentima

Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

U delu kod Bariča na Savi u toku su hitni bagerski radovi koji se odvijaju sa ciljem da se obezbedi propisana dubina plovnog puta u periodu izrazito niskog vodostaja.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture intenzivno radi na tome da rečni putevi budu plovni, jer su oni postali glavni koridori za snabdevanje energentima.

Ministar Tomislav Momirović ističe da se preduzimaju hitni radovi kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – najvećim industrijskim granama, građevinskoj, hemijskoj i naftnoj, kao i poljoprivredi.

Prema njegovim rečima, aktivnosti se preduzimaju na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima, kako bismo dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte.

“Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak”, ukazao je ministar, navodi se u saopštenju.

Ministarstvo obavlja interventne bagerske radove na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga.

Kako je Momirović istakao uskoro će se sastati sa svojim bugarskim kolegom kako bi se dogovorili o načinu da se obezbedi plovnost Dunava kroz tu zemlju i omogući da ugalj i nafta stižu baržama u Srbiju

“Za dva dana idem u Sofiju da sa svojim kolegom probam da nađem neka rešenja jer je tamo saobraćaj najkritičniji, da vidimo da li možemo da im pomognemo, rekao je ministar i dodao da će u Bugarsku biti upućeni bageri i stručnjaci kako bi se Dunav u toku kroz tu zemlju vratio u plovno stanje”, objasnio je on.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti