Jednakosti bicikla, automobila i pešaka u javnom prostoru

Foto: Mobilitätsagentur Wien

Povodom „Evropske nedelje mobilnosti“ koja traje od 16. do 22. septembra 2020. godine, bečka Agencija za mobilnost ispituje koliko njeni građani imaju prostora za pešačenje, vožnju bicikla i automobila.

Iako ulični prostor, a naročito prostor za parkiranje, zauzima velike gradske površine, Beč se zalaže za ekološku mobilnost i prilagođavanje javnog prostora potrebama građana.

Agencija za mobilnost je objavila podatak da gotovo tri četvrtine puteva u Beču mogu da se pređu peške, biciklom ili javnim gradskim prevozom dok samo 26 odsto ulica može da se pređe automobilom.

Ipak, putnička vozila u Beču prednjače.

Foto-ilustracija: Pixabay

Bilo da su kola parkirana ili u pokretu, ona zauzimaju čak 67, a bicikli samo 1 odsto ulične površine. Jedan od ciljeva bečke strategije glasi: pravilna preraspodela u korišćenju saobraćajnica, a grad ima nameru da do 2025. godine smanji udeo automobila u saobraćaju sa 26 na 20 odsto. Ostala sredstva kretanja do tada će biti zastupljena sa ukupno 80 odsto.

Bečka Agencija za mobilnost se aktivno bavi podizanjem svesti o nužnosti kretanja, korišćenju alternativnih prevoznih sredstava ne samo iz ekonomskih i društvenih, već i iz klimatskih razloga.

Beč je jedan od retkih milionskih gradova koji se ubraja u najbolje gradove za bicikliste na svetu.

Izvor: Eurocomm

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti