Fabriku „Tetra Paka“ u Gornjem Milanovcu pokreću isključivo obnovljivi izvori energije

Foto: Grayling

Kompanija „Tetra Pak“ oglašava nabavku sertifikata o obnovljivoj električnoj energiji koji se odnose na 100 odsto potrošnje električne energije u srpskoj fabrici.  Ova inicijativa je deo globalne posvećenosti kompanije da dostigne nultu neto emisiju gasova staklene bašte u svom poslovanju na globalnom nivou do 2030. godine.

Jedna od oblasti na koju se kompanija „Tetra Pak“ fokusira na svom putu dostizanja nulte neto emisije upravo je snižavanje nivoa emisija koje dolaze iz potrošnje energije putem očuvanja energije, unapređenja u energetskoj efikasnosti, instalacija solarnih fotonaponskih ćelija u fabrikama i nabavkom obnovljive energije.

Kompanija je od 2014. godine, kada je koristila 20 odsto obnovljive električne energije u svom poslovanju, dostigla nivo od 69 odsto korišćenja obnovljive električne energije u 2019. godini. Najnovija investicija u fabrici u Gornjem Milanovcu čini još jedan u nizu koraka ka dostizanju cilja od 100 odsto upotrebe obnovljive energije do 2030. godine.

Nabavka sertifikata o obnovljivoj električnoj energiji u srpskoj fabrici predstavlja uštedu od 15 hiljada tona ugljen-dioksida i ekvivalentnih gasova, što je jednako godišnjoj emisiji koju proizvede približno 12 hiljada automobila.

Foto-iluatracija: Pixabay

„Dostizanje ambicioznog klimatskog cilja nulte neto emisije koji je ‘Tetra Pak’ postavio zahteva saradnju na svim nivoima kompanije. Veoma smo ponosni što i mi doprinosimo ovom globalnom cilju putem najnovije investicije u obnovljivu električnu energiju za našu fabriku u Gornjem Milanovcu. Nabavka sertifikata o obnovljivoj električnoj energiji potvrđuje našu posvećenost investiranju u preko potrebne projekte obnovljive električne energije i infrastrukturu, kao i minimiziranju klimatskih promena na lokalnom i globalnom nivou“, naveo je Jovan Gligorijević, direktor fabrike u Gornjem Milanovcu.

Posvećenost kompanije Tetra Pak nultoj neto emisiji potvrđuje njenu stratešku opredeljenost da sprovede transformaciju u oblasti održivosti na nivou celokupne kompanije, kao i u celokupnom lancu vrednosti.

U ostvarenju ovog cilja kompanija se, pored snižavanja emisija koje dolaze iz potrošnje energije, fokusira i na kreiranje partnerskih odnosa sa dobavljačima i drugim učesnicima u lancu vrednosti kako bi značajno smanjila ugljenični otisak, ubrzala razvoj svoje nisko-ugljenične i cirkularne ambalaže i opreme, te razvila održive lance vrednosti reciklaže putem saradnje sa svojim klijentima.

Izvor: Grayling

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti