Dobra praksa održivog poslovanja -Strauss Adriatic

Foto: Strauss Adriatic

Društvena odgovornost predstavlja osnovu poslovanja kompanije Strauss Adriatic. Veliki udeo u ovakvom načinu rada zauzimaju zelene aktivnosti rasprostranjene širom sistema – od upotrebe osnovnih materijala za rad do korišćenja obnovljivih izvora energije.

Među brojnim aktivnostima kojima kompanija vodi računa o životnoj sredini, izdvaja se korišćenje kafene plevice od 2012. godine. Kao nusprodukt iz procesa prerade kafe, ona je ranije predstavljala otpad, a danas služi kao biomasa za grejanje administrativnog dela i pogona fabrike u Šimanovcima zahvaljujući otkriću njenog toplotnog potencijala od strane zaposlenih. Inicijalna investicija od 100.000 evra isplatila se već tokom prve godine: troškovi grejanja su se drastično smanjili, jer je potrošnja TNG-a svedena na minimum, tako da je ušteđeno 83.000 evra i otplaćeno čak 80 odsto uloženih sredstava. Osim finansijske uštede, izuzetno je primetan i ekološki benefit. Naime, korišćenjem kafene plevice, smanjena je emisija ugljen-dioksida za čak 11 odsto, troši se manje fosilnih goriva, ujedno se rešava pitanje skladištenja otpada, a produkti sagorevanja biomase ne utiču štetno na okolinu.

Grejanje na kafenu plevicu jedan je od prvih izuzetnih ekoloških projekata Strauss Adriatic-a koji je zahtevao veliku posvećenost zaposlenih. Još jedan zeleni projekat koji kompaniju ističe kao pionire u ovoj oblasti jeste i instaliranje solarnih elektrana na krovu Doncafé fabrike u Šimanovcima. Prvih 180 solarnih panela postavljeno je početkom marta 2020. godine, a danas je taj broj znatno veći, tako da je ukupni kapacitet solarnih ploča čak 109kW.

Borivoje Petrović, menadžer održavanja Strauss Adriatic, naglašava značaj solarnih panela za očuvanje životne sredine: „Kao i svi drugi obnovljivi izvori energije, solarne elektrane su danas važnije nego ranije, jer njihova upotreba smanjuje korišćenje neobnovljivih izvora, ali i emisiju gasova sa efektom staklene bašte. Više panela na krovovima znači manje emisije i čistiji vazduh. U prethodnih godinu dana iz naše elektrane smo dobili 92MWh, dok smo iz mreže EPS-a potrošili 1295MWh, dakle negde oko sedam odsto od ukupne električne energije koju smo potrošili je došlo iz obnovljivih izvora, što je značajna ušteda”.

Kako Petrović kaže, posledice klimatskih promena su sve vidljivije – ovo leto nas je izuzetno visokim temperaturama opomenulo da svako od nas treba da promeni pristup: „Skoro svakog dana možemo videti posledice klimatskih promena, od neverovatnih vrućina do kiša i poplava koje kanalizacione mreže i kanali ne mogu da podnesu. I kompanije i pojedinci treba da deluju pre svega lokalno, da ne rasipaju energiju i da svoju okolinu učine što prijatnijom i čistijom za život. Obrazovanje je takođe vrlo bitan faktor – rad sa novim generacijama koje u svemu treba da budu bolje od nas i da donesu drugačiji stav prema svetu u kome živimo”.

Foto: Strauss Adriatic

Osim grejanja na kafenu plevicu i dobijanja energije od solarnih panela na krovu fabrike, zaposleni u Strauss Adriatic-u menjaju čitav sistem „iznutra”. U kompaniji se ne koriste plastične čaše, slamčice i slični proizvodi za jednokratnu upotrebu, već su za svakoga obezbeđeni personalizovani EcoCareCup izdržljivi proizvodi od šećerne trske. Za plastične flaše je instalirana posebna reciklažna presa, a u kancelarijama su postavljene kante za sortiranje otpada. Za potrebe zalivanja zelenih površina u okviru fabrike sakuplja se kišnica, kako se ne bi trošilo više vode nego što je potrebno.

„Strauss Adriatic u okviru svojih mogućnosti daje značajan doprinos očuvanju životne sredine. Projekti koje smo sproveli u delo govore tome u prilog. Primera radi, 26 odsto ukupne energije, koju je naša fabrika potrošila prethodne godine, došlo je iz obnovljivih izvora. Skoro polovina ove energije došla je iz biomase koja nastaje u procesu proizvodnje kafe i koja se koristi za grejanje fabrike. Verujem da ćemo u bliskoj budućnosti realizovati i nove projekte koji će ovaj procenat dodatno uvećati”, zaključuje Borivoje.

Zahvaljujući internim inicijativama, Strauss Adriatic donosi novu vrednost zajednici i predstavlja društveno vrednu kompaniju. Proaktivan pristup zaposlenih omogućio je da određena operativna ponašanja postanu deo poslovne prakse kompanije i doprinesu napretku društva. Kontinuiranim ulaganjem u zaštitu okoline, Strauss Adriatic posvećeno stvara održivu zajednicu koja stvara kvalitetniju budućnost za nove generacije. Realizacijom i unapređenjem dobre prakse, kompanija poštuje visoko postavljene Strauss Coffee standarde, čiji je deo, i predstavlja pravi primer za okruženje u kojem posluje.

Izvor: OIE Srbija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti